In esenta, centrul de greutate al lucrarii cade pe tipologia personajului feminin din operele unor importanti autori romani, de ambe sexe, majoritatea din perioada interbelica.
In introducere d-na Laura Ududec defineste conceptele feminitate si feminism, care vor constitui instrumentele de lucru in elaborarea discursului sau critic.
In special, observatiile despre ambientalul feminin surprind cu finete relatia femeii cu spatiile interioare, ale intimitatii sau socializarii mondene (camera, budoarul, salonul) precum si evolutia femeii spre emancipare avand drept consecinta si dobandirea unui spatiu propriu (acea camera separata despre care vorbea Virginia Woolf).. a.
Contributia personala a d-nei Laura Ududec se manifesta mai pregnant in capitolul consacrat simbolisticii feminine, unde sunt analizate unele marci ale feminitatii, precum ambientalul specific, oglinda si marea.
Pentru notiunea de feminitate se apeleaza la surse diverse, venind dinspre psihologie, psihanaliza, simbolistica, antropologia imaginarului: Simone de Beauvoir, Michel Foucault, Gustav Jung, Gilbert Durand, Gaston Bachelard s.
In esenta, centrul de greutate al lucrarii cade pe tipologia personajului feminin din operele unor importanti autori romani, de ambe sexe, majoritatea din perioada interbelica.
In introducere d-na Laura Ududec defineste conceptele feminitate si feminism, care vor constitui instrumentele de lucru in elaborarea discursului sau critic