Automatizarea clientilor / The Automatic Customer de John Warrillow se adreseaza antreprenorilor si celor care doresc sa se alature acestei bresle, venind cu o idee de afaceri mai putin exploatata in randul antreprenorilor de la noi din tara. - Reduce costul cercetarii de piata in randul clientilor - abonamentele iti ofera in mod gratuit informatii suplimentare despre clientii tai: ce le-ar placea sa le oferi in continuare, cat de mult sunt dispusi sa plateasca, etc - Automatizeaza colectarea sumelor neincasate - in cazul in care clientii tai platesc cu un card de credit, stii ca vei fi platit exact in ziua care trebuie; - Fidelizezi clientii - ai toate sansele ca abonatii sa ramana clienti ai companiei pentru mai mult tim.
De ce sa adopt acest model? Autorul este foarte convins ca modelul de afacere bazat pe abonament este unul care poate fi castigator pentru oricine din urmatoarele motive: - Creste valoarea companiei tale - chiar si companiile mici ajung sa valoreze mai mult pe baza incasarilor din abonamente; - Creste durata de viata a clientilor tai - abonamentul inseamna in multe cazuri fidelizare; - Uniformizeaza cererea - si te ajuta sa iti planifici afacerea in mod mai eficient.
Asemenea companiilor Amazon si Apple procedeaza si alte companii mari precum: Spotify, Time Warner Cable, Target, Microsoft si Google care adauga afacerii lor initiale o afacere pe baza de abonament pentru a-si crea astfel o sursa de venit constant, pentru a-si extinde relatiile cu clientii pe care ii au deja si pentru a intelege ce vor acestia.
Joint Venture este abonamentul lansat de Apple pentru clientii fideli, care ii aduce companiei anual un plus de 100 de milioane de dolari.
Pornind de la modelul acestui abonament si tinand cont de profitabilitatea lui, Amazon a introdus ulterior si alte tipuri de abonamente pentru serviciile lui, precum: AmazonFresh, Subscribe&Save sau Amazon Web Services.
Amazon Prime - Clientii Amazon care platesc contravaloarea acestui abonament, al carui cost este de 99 de dolari pe an, primesc in schimb streaming gratuit la mii de filme si seriale TV si transport gratuit + expedierea in maximum doua zile a majoritatii cumparaturilor efectuate.
Warrillow ofera tot aici opt motive pentru a adopta modelul bazat pe abonament in afacerea ta, indiferent de marimea business-ului tau.
Automatizarea clientilor este structurata in trei parti, dupa cum urmeaza: PARTEA I: Abonatii sunt mai buni decat clientii "E cel mai bun model de afacere (n.r: afacerea pe baza de abonament) din lume iti ofera o predictibilitate grozava pentru a planifica, ceea ce te ajuta pe tine ca antreprenor, sa dormi noaptea." - Mike McDerment Aceasta sectiune dezvaluie istoria sistemului economic pe baza de abonament, explica cum mari companii precum Apple sau Amazon au adoptat modelul pe baza de abonament si ce impact au afacerile pe baza de abonament asupra afacerilor fizice.
Cartea a fost recunoscuta de revistele Fortune si Inc Magazine drept una dintre cele mai bune carti de business din 2011.
John Warrillow este de asemenea autorul volumului Built to Sell: Creating a Business That Can Thrive Without You / Cladita pentru a fi vanduta: Cum sa creezi o afacere care poate prospera fara tine, o carte in care autorul vorbeste despre cum poti transforma o firma care are succes in una care poate fi vanduta.
Pana a scrie acest volum, Warrillow testase deja pe cont propriu profitabilitatea companiilor care se bazeaza pe incasarile provenite din abonamente, implementand un sistem de automatizare a clientilor, in cadrul Sellability.com si Warrillow & Co., companii pe care el insusi le-a fondat.
Autorul cartii, John Warrillow este antreprenor, orator si editorialist al revistei americane de business Inc.
Warrillow te ghideaza prin intermediul cartii de fata cum sa aplici modelul de afacere bazata pe abonament in propria ta firma, plecand de la exemplul companiei WhatsApp care a fost achizitionata de Facebook contra sumei record de 19 miliarde de dolari, devenind astfel cea mai scumpa achizitie a unui start-up din domeniul internetului din toate timpurile.
Automatizarea clientilor / The Automatic Customer de John Warrillow se adreseaza antreprenorilor si celor care doresc sa se alature acestei bresle, venind cu o idee de afaceri mai putin exploatata in randul antreprenorilor de la noi din tara