Avutia religiilor.
Barro .
McCleary, Robert J. - Rachel M.
Insa cel mai important aspect este ca statutul prosper asigurat de stat determina clerul sa nu mai promoveze interesele enoriasilor.
Pe de alta parte, religia ajunge sa fie desti-nata elitelor si, in loc sa slujeasca credintelor religioase ale enoriasilor, clerul tinde sa se implice in activi!tati seculare precum politica sau in activitati culturale.
Pe de-o parte, sunt pierdute aspecte ale evlaviei religioase, care sunt in general considerate importante de catre simplii credinciosi, iar autoritatea doctrinei este slabita.
O religie care se bazeaza mai degraba pe stat decat pe credinciosi tinde sa evolueze in doua moduri.
Crestinismul cu diversele lui confesiuni, iudaismul, islamul, budismul, fundamentalismul si extremismul religios, ateismul, toate acestea au de spus in privinta economiei un cuvant mai insemnat decat am putea crede la prima vedere.
Economia politica a credintei si apartenentei religioaseEditie ingrijita si cuvant inainte de Dragos Paul Aligica Care tari au o crestere economica mai rapida? Cele care au credinte mai puternice in rai si iad, cele care cred in reincarnare, sau cele care sunt secularizate? Cum influenteaza dezvoltarea economica participarea la slujbele religioase? Dar dogmele si morala? O economie mai infloritoare si o educatie mai buna duc la scaderea religiozitatii si la secularizare? Ce impact economic a avut raspandirea islamului? De ce unele tari au religii de stat? Exista o paralela intre comunitatile religioase si companiile economice aflate in competitie pentru a-si vinde mai eficient produsele? Avutia religiilor, replica actuala la faimoasa carte a lui Max Weber, Etica protestanta si spiritul capitalismului, este o veritabila introducere in Economia politica a religiei, oferind raspunsuri argumentate intrebarilor de acest fel.
Avutia religiilor