La o privire superficial a, s-ar putea spune ca Dea Loher scrie literatura politista sau horror.
Prezentul volum cuprinde zece dintre cele mai jucate piese ale autoarei..
Cateva dintre piesele ei au patruns si in repertoriile de la noi: Casa straina (Teatrul Ariel Targu Mures, regia Alexandar Ivanovski), Barbaalbastra – speranta femeilor (Teatrul Act, studioul Toaca &ndash
Bucuresti, regia Alexandra Badea), Adam Geist (Teatrul Maria Filotti Braila, regia Radu Afrim) si Viata in Praca Roosevelt (Teatrul National Timisoara, regia Radu Afrim).
Exista de fiecare data un mecanism de o forta redutabila (cei vechi i-ar fi zis Destin) care-l deturneaza – „deturneaza”? – in tragic.
El este de fiecare data spulberat, fie ca ia forma iubirii, a generozitatii, a sperantei, a aspiratiei spre inalt (wow!), sau macar spre (o cat de mica) fericire.
In lumea ei, care e si a noastra, Binele nu are nici o sansa, nici macar cand e scris cu litera mica.
Brutal si totodat a poetic, teatrul ei e mai negru, poate, decat acela al lui Beckett.
Departe de a produce literatura de consum, Dea Loher este unul dintre numele mari ale dramaturgiei contemporane.
Alteori, omorul e de o violenta insuportabila chiar si la o simpla lectura, ca in Viata in Praca Roosevelt .
Uneori, avem de-a face si cu crime in serie, ca in Barbaalbastra – speranta femeilor.
Aproape ca nu exista piesa de-a ei in care sa nu se petreaca cel putin o crima.
La o privire superficial a, s-ar putea spune ca Dea Loher scrie literatura politista sau horror