Activitati variate de invatare prin descoperire: observatii, investigatii, masuratori, documentare, colectare si interpretare de informatii.
Secventele de invatare propun elevului implicarea in activitati de cercetare prin: observatii, investigatii, masuratori, documentare, colectare si interpretare de informatii, dar si in realizarea de activitati practice, experimente..
Este similara variantei tiparite a manualului, respectand continutul stiintific, ordinea temelor si stilul grafic.
Varianta digitala este interactiva si conceputa intr-o forma atractiva care sa-l stimuleze pe elev spre studierea disciplinei.
In construirea instrumentelor de evaluare s-a avut in vedere utilizarea tuturor tipurilor de itemi, tinand cont de specificul competentelor de evaluat.
Prin procesul de predare-invatare-evaluare, unitatile de invatare ofera elevilor contexte de familiarizare cu notiunile noi, de consolidare a deprinderilor si a abilitatilor, de evaluare si autoevaluare a capacitatilor proprii in vederea dobandirii competentelor specifice.
Manualul de Biologie are prevazute pagini pentru explicarea conceptelor-cheie din lectii, facilitand astfel intelegerea notiunilor prezentate.
S-a avut in vedere dezvoltarea creativitatii, a spiritului de investigatie, dar si a celui de echipa.
Manualul de Biologie este conceput pentru elev, centrat pe posibilitatile sale, transformandu-l in subiect activ al invatarii, oferindu-i posibilitatea de a descoperi sistemele biologice, procesele si fenomenele caracteristice factorilor biotici si abiotici.
La conceptia manualului s-au luat in considerare numarul de ore prevazute de programa scolara si procentul de 75% alocat formarii competentelor specifice, restul de 25% reprezentand timp la dispozitia cadrului didactic.
Activitatile de invatare, care au la baza suporturi intuitive extrem de variate, sugereaza modalitati prin care pot fi exersate si formate competentele specifice disciplinei, elevii fiind pusi in situatia de a aplica in noi contexte cunostintele dobandite in cadrul lectiei.
Manualul de Biologie pentru Clasa a V-a are o abordare didactica cu accent pe descoperirea si explorarea notiunilor noi, sustinand tranzitia de la ciclul primar la cel gimnazial.
Explicarea clara a conceptelor cheie intr-un mod intuitiv.
Toate tipurile de itemi pentru evaluare.
Experimente virtuale.
Activitati variate de invatare prin descoperire: observatii, investigatii, masuratori, documentare, colectare si interpretare de informatii