Activitati variate de invatareprin descoperire: observatii, investigatii, masuratori, documentare, colectare si interpretare de informatii.
Secventele de invatare propun elevului implicarea in activitatide cercetare prin: observatii, investigatii, masuratori, documentare, colectare si interpretare de informatii, dar si in realizarea de activitati practice, experimente..
Varianta digitala este interactivasi conceputa intr-o forma atractiva care sa-l stimuleze pe elev spre studierea disciplinei.
Este similara variantei tiparite a manualului, respectand continutul stiintific, ordinea temelor si stilul grafic.
In construireainstrumentelor de evaluares-a avut in vedereutilizarea tuturor tipurilor de itemi, tinand cont de specificul competentelor de evaluat.
Prinprocesul de predare-invatare-evaluare, unitatile de invatare ofera elevilor contexte defamiliarizare cu notiunile noi, deconsolidarea deprinderilor si a abilitatilor, deevaluaresiautoevaluarea capacitatilor proprii in vederea dobandirii competentelor specifice.
Manualul de Biologie are prevazute pagini pentruexplicarea conceptelor-cheie din lectii, facilitand astfel intelegerea notiunilor prezentate.
S-a avut in vedere dezvoltareacreativitatii, a spiritului de investigatie, dar si a celui de echipa.
Manualul de Biologie este conceput pentru elev,centrat pe posibilitatile sale, transformandu-l in subiect activ al invatarii, oferindu-i posibilitatea de adescoperi sistemele biologice, procesele si fenomenele caracteristice factorilor biotici si abiotici.
La conceptia manualului s-au luat in considerare numarul de ore prevazute de programa scolara si procentul de75%alocat formariicompetentelor specifice,restul de25%reprezentandtimp la dispozitia cadrului didactic.
Activitatile de invatare, care au la bazasuporturi intuitive extrem de variate, sugereaza modalitati prin care pot fiexersate si formate competentelespecifice disciplinei, elevii fiind pusi in situatia de aaplica in noi contexte cunostintele dobanditein cadrul lectiei.
Manualul de Biologie pentru clasa a V-a are o abordare didactica cu accent pedescoperirea si explorarea notiunilor noi,sustinand tranzitiade la ciclul primar la cel gimnazial.
Explicarea clara a conceptelor cheieintr-un mod intuitiv.
Toatetipurile de itemipentru evaluare.
Experimente virtuale.
Activitati variate de invatareprin descoperire: observatii, investigatii, masuratori, documentare, colectare si interpretare de informatii