Manualul are o abordare didactica cu accent pe descoperirea si explorarea notiunilor noi, sustinand tranzitia de la ciclul primar la cel gimnazial.
Activitatile de invatare, care au la baza suporturi intuitive extrem de variate, sugereaza modalitati prin care pot fi exersate si formate competentele specifice disciplinei, elevii fiind pusi in situatia de a aplica in noi contexte cunostintele dobandite in cadrul lectiei.
La conceptia manualului s-au luat in considerare numarul de ore prevazute de programa scolara si procentul de 75% alocat formarii competentelor specifice, restul de 25% reprezentand timp la dispozitia cadrului didactic.
Manualul este conceput pentru elev, centrat pe posibilitatile sale, transformandu-l in subiect activ al invatarii, oferindu-i posibilitatea de a descoperi sistemele biologice, procesele si fenomenele caracteristice factorilor biotici si abiotici.
S-a avut in vedere dezvoltarea creativitatii, a spiritului de investigatie, dar si a celui de echipa.
Manualul are prevazute pagini pentru explicarea conceptelor-cheie din lectii, facilitand astfel intelegerea notiunilor prezentate.
Prin procesul de predare-invatare-evaluare, unitatile de invatare ofera elevilor contexte de familiarizare cu notiunile noi, de consolidare a deprinderilor si a abilitatilor, de evaluare si autoevaluare a capacitatilor proprii in vederea dobandirii competentelor specifice..
Manualul are o abordare didactica cu accent pe descoperirea si explorarea notiunilor noi, sustinand tranzitia de la ciclul primar la cel gimnazial.
Activitatile de invatare, care au la baza suporturi intuitive extrem de variate, sugereaza modalitati prin care pot fi exersate si formate competentele specifice disciplinei, elevii fiind pusi in situatia de a aplica in noi contexte cunostintele dobandite in cadrul lectiei.
La conceptia manualului s-au luat in considerare numarul de ore prevazute de programa scolara si procentul de 75% alocat formarii competentelor specifice, restul de 25% reprezentand timp la dispozitia cadrului didactic.
Manualul este conceput pentru elev, centrat pe posibilitatile sale, transformandu-l in subiect activ al invatarii, oferindu-i posibilitatea de a descoperi sistemele biologice, procesele si fenomenele caracteristice factorilor biotici si abiotici