Indraznim sa spunem ca lectura inseamna formarea si dezvoltarea imaginatiei, a creativitatii, a vocabularului, a comunicarii, a culturii si, desigur, multa bucurie.
Spre final, calatorim impreuna cu Gellu Naum si al sau pinguin, in Cartile cu Apolodor, si cu Astrid Lindgren si eroina ei Pippi Sosetica..
Basmele si povestile sunt prezente prin Hans Christian Andersen si Ion Creanga, care ne incanta vorovindu-ne despre Degetica si Printesa si bobul de mazare, dar si despre Fata babei si fata mosneagului.
Fragmentele din Lewis Carroll si Carlo Collodi, ce fac parte din Universul copilariei, ne atrag atentia asupra intamplarilor prin care trec Alice in Tara Minunilor si nazdravanul Pinocchio.
Jean de La Fontaine, George Topirceanu si Elena Farago sunt grupati sub titlul Intamplari cu talc, Vulpea si barza, Balada unui greier mic si Tanu aducand in atentie intamplari din viata animalelor carora li se atribuie trasaturi umane.
Astfel, sub grupajul Farmecul naturii, Mihai Eminescu si Otilia Cazimir sunt prezenti prin Revedere, respectiv Pentru tine, primavara!…, iar la cel intitulat Prieteni necuvantatori, Emil Garleanu semneaza Puisorii si Marinimie.
Si pentru a intari cele spuse mai sus, iata cateva dintre titlurile care fac din Caietul de lecturi recomandate pentru clasa a II-a un auxiliar care nu trebuie sa lipseasca din rucsacul de vacanta al niciunui scolar.
La finalul fiecaruia dintre cele peste douazeci de titluri, a caror selectie a fost facuta cu atentie si cu dragoste fata de cei carora le sunt adresate, imaginile tematice, exercitiile numeroase si divers alcatuite, rebusurile si jocurile ii incurajeaza si ii obisnuiesc pe copii sa-si dezvolte imaginatia, sa foloseasca un vocabular bogat si variat, dar si sa-si valorifice cunostintele capatate pe parcursul citirii textelor si sa-si indrepte atentia spre corecta rezolvare a cerintelor.
Cumulate, toate acestea evidentiaza prezentul Caiet printre lucrarile de gen.
Poezia, fabula, legenda, fragmentele de basm sau de roman se intersecteaza intr-un mod placut si urmeaza un parcurs care face din lecturarea lor o preocupare usoara si antrenanta.
Conceput sa le ofere elevilor teme variate, Caietul de lecturi recomandate pentru clasa a II-a aduce in atentie texte din literatura romana si universala.
Iar daca prezentul Caiet se dovedeste un instrument didactic util nu numai pentru elevi, ci si pentru profesori si parinti, putem spune ca obiectivul pe care ni l-am propus si-a atins tinta.
Indraznim sa spunem ca lectura inseamna formarea si dezvoltarea imaginatiei, a creativitatii, a vocabularului, a comunicarii, a culturii si, desigur, multa bucurie