Avizat M.
E.
C.
Parintii responsabili , care investesc în cresterea, educarea si formarea copiilor, au la îndemâna , gratie testelor de evaluare propuse în aceasta culegere, un instrument rapid si usor de folosit, prin care pot evalua singuri modul în care copilul lor depune eforturi pentru formarea si dezvoltarea competentelor matematice..
Culegerea poate fi folosita cu succes si de catre profesor în activitatea de proiectare, organizare si desfasurare a lectiilor matematice de o înalta calitate.
Miza lucrarii este ca dupa parcurgerea acesteia, matematica devine pentru elev un fundament solid pentru argumentare si rationament logic, gândire critica, analizare si interpretare, care sunt conditii necesare unei cariere profesionale remarcabile. În felul acesta, elevul este învatat: sa învete singur matematica , sa gândeasca, sa coreleze diverse continuturi ale învatarii, inclusiv inter- si transdisciplinare, sa identifice date, marimi si relatii matematice în contexte variate, sa utilizeze concepte si algoritmi specifici matematicii, sa modeleze matematic situatii date prin integrarea achizitiilor din diferite domenii.
Ea se diferentiaza prin metodologia inovativa propusa pentru învatarea matematicii: continuturile teoretice obligatorii prevazute în programa scolara sunt minimale, dar sunt suficiente pentru a asigura formarea competentelor prevazute de programa; activitatile de învatare (exercitiile si problemele) propuse sunt si ele minimale si alese cu multa grija, unele cu continut inter- si transdisciplinar, cu parcurgere usoara, stimulativa si provocatoare. 5318/21.11.2019 Lucrarea de fata nu este o culegere de probleme obisnuita. nr. conform O.
M.
Avizat M.
E.
C