Prezenta lucrare propune o strategie didactica noua de aplicare a metodei fonetice analitico-sintetice in procesul de formare a capacitatilor de citire scriere si comunicare orala.
In urmatoarele 4 unitati se propune consolidarea citirii constiente in paralel cu scrierea literelor de mana..
Acest demers va fi facilitat de faptul ca inca nu se vor scrie literele de mana.
Practic folosind la maximum achizitiile din Clasa pregatitoare elevii vor deprinde mecanismul citirii constiente inca din primele saptamani de scoala.
Aceasta strategie tine seama de faptul ca procesul de invatare concomitenta a citirii si a scrisului este unul de cea mai mare complexitate de aceea propune invatarea cititului cu un pas inaintea scrierii ceea ce contribuie la dozarea echilibrata a efortului depus de elevul de Clasa I.
Lucrarea propune repetarea alfabetului de tipar si a semnelor grafice continuturi insusite in Clasa pregatitoare si ca achizitie noua insusirea mecanismului unirii sunetelor in silabe apoi a silabelor in cuvinte si a cuvintelor in enunturi.
Prezenta lucrare propune o strategie didactica noua de aplicare a metodei fonetice analitico-sintetice in procesul de formare a capacitatilor de citire scriere si comunicare orala