Textele din noul manual de Comunicare in limba romana, Clasa a II-a, (editia 2018) au constituit punctul de plecare pentru exercitii variate si atractive de literatura, comunicare, vocabular si compuneri.
Povesti inaintea vacantei Cartea cu Apolodor, dupa Gellu Naum Lizuca planuieste o expeditie, dupa Mihail SadoveanuEVALUARE – Unitatea 10.
Povesti despre meseriiCe miros au meseriile?, dupa Gianni RodariCum se face o bicicleta? Acul si barosul, dupa Ion Creanga Evaluare – Unitatea 9 Unitatea 10.
Cea mai frumoasa povesteTara unde oamenii nu visau niciodata, dupa Petre Craciun Batrana si vasulSarea in bucate, dupa Petre Ispirescu EVALUARE – Unitatea 8 Unitatea 9.
Povestile familiei Poveste de alungat tristetea Mamici si copii Prezentarea unei persoane Scrierea imaginativa / Afisul La bunicul, dupa Johanna Spyri D-l Goe, dupa Ion Luca CaragialeEVALUARE – Unitatea 7 Unitatea 8.
Invatam sa ne comportam! Puiul de elefant, dupa Rudyard Kipling Legenda Soarelui si a Lunii Legenda, dupa Iulia HasdeuScrierea imaginativa dupa un sir de intrebari EVALUARE – Unitatea 6 Unitatea 7.
CUPRINS Unitatea 6.
Abordarea textelor a fost facuta atat prin exercitii traditionale, cat si prin metode moderne interactive.„Calatorie prin lumea textelor literare din manualul de limba romana” reprezinta un suport util, atat pentru lucrul in clasa, cat si pentru studiul individual.
Exercitiile propuse contribuie tocmai la dezvoltarea capacitatii elevilor de a intelege textul literar si legatura stransa dintre limba si literatura.
Pentru a descoperi tainele ascunse, este necesara o lectura activa, constienta.
Textele literare contribuie in moduri diverse si multiple la dezvoltarea personalitatii copilului.
De asemenea, fiecare unitate este insotita de o proba de evaluare pentru verificarea cunostintelor dobandite.
Textele din noul manual de Comunicare in limba romana, Clasa a II-a, (editia 2018) au constituit punctul de plecare pentru exercitii variate si atractive de literatura, comunicare, vocabular si compuneri