Georges Rodenbach (1855–1898) a fost primul autor belgian care a cunoscut succesul la Paris, si pe buna dreptate.
Dar farmecul cartii va ramane cu siguranta in mintea citito¬rului si, odata ajuns la Bruges, isi va inalta ochii spre Turnul cu ceas, cautand cu un fior straniul Clopot al Luxuriei..
E un roman greu de citit daca nu poti calatori la Bruges, fiindca trezeste dorinta de a vedea orasul.
Carillonul, un ansamblu de clopote la care se pot interpreta diverse piese muzicale, ilustreaza sonor o poveste in care un arhitect indragostit de orasul ceturilor si al lebedelor plutind pe canale oscileaza intre viata si deasupra vietii, intre o femeie cu sange spaniol si nervi de foc si o blanda dantelareasa flamanda.
Cantaretul de carillon este o pasionala aparare a Bruges-ului ca oras al artei, al muzeelor si vechilor traditii flamande, aflate in pericol in momentul asaltului industriei moderne.
Opera sa a contribuit la crearea renumelui international al orasului Bruges, denumit &bdquo
Venetia Nordului“.
Poet simbolist si romancier, prieten cu Mallarme, fratii Goncourt si alte personalitati ale vremii, a fost primul care a folosit fotografia integrata intr-un roman (Bruges-la-Morte, 1892), procedeu reluat apoi de Andre Breton in Nadja.
Georges Rodenbach (1855–1898) a fost primul autor belgian care a cunoscut succesul la Paris, si pe buna dreptate