Cei care lucreaza in domeniul educatiei invatamantului sau asistentei acordate copiilor si tinerilor cu probleme fizice, psihice, afective, familiale sau sociale stiu cat de importante sunt cuvintele rostite sau nerostite in legatura cu unele evenimente care marcheaza viata unui copil, de cele mai multe ori fara stiinta lui si uneori chiar fara stiinta celor din jurul lui.
Numar pagini: 160Dimensiuni: 13 x 20 cmTip coperta: PaperbackAn aparitie: 2010Autor: Françoise Dolto .
GUILLERAULT Françoise Dolto (1908-1988), celebra pediatra si psihanalista franceza, s-a distins prin innoirile teoretice dar mai ales prin abilitatile practice ilustrate in practica sa psihoterapeutica.
Asa se explica caracterul singular si compozit al acestui volum in care descoperim opinii inspirate bineinteles de experienta analitica, ca si de teoretizarea acesteia retransmise insa in scopuri pedagogice educative sau psihosociale".
Insa ea avea in plus acel talent deosebit care ii permitea sa fie pe deplin prezenta si pilduitoare atat in cadrul unor colocvii savante, cat si cu ocazia intrebarilor puse de oamenii obisnuiti, dupa cum se poate vedea in aceasta Carte in care raspunde unui public in buna masura lipsit de pregatirea necesara.
Surprinzator ramane faptul ca pentru Françoise Dolto aspectul propriu-zis tehnic al activitatii sale psihanalitice clinice si teoretice si-a gasit o prelungire naturala directa sau indirecta in raspunsurile date interlocutorilor venind din zone foarte diverse, inclusiv cele exterioare analizei in masura in care problema respectului fata de subiectul copil era in joc. "Cu siguranta Françoise Dolto nu este singura care socoteste ca psihanaliza nu se adreseaza doar psihanalistilor, ci ca ea trebuie dimpotriva sa ramana larg deschisa si accesibila tuturor celor care pot sa beneficieze de mesajul ei uman.
Desi adesea dureros, acest adevar le permite sa se construiasca si sa se umanizeze.
Copiii au nevoie de adevar si au si dreptul de a-l auzi.
Dolto ofera in aceasta Carte sfaturi si indrumari pentru interactiunile de zi cu zi cu copilul.
Bazandu-se pe experienta nenumaratilor ani de practica psihanalitica alaturi de copii, adolescenti, parinti sau tutori, F.
Cei care lucreaza in domeniul educatiei invatamantului sau asistentei acordate copiilor si tinerilor cu probleme fizice, psihice, afective, familiale sau sociale stiu cat de importante sunt cuvintele rostite sau nerostite in legatura cu unele evenimente care marcheaza viata unui copil, de cele mai multe ori fara stiinta lui si uneori chiar fara stiinta celor din jurul lui