Cartea Intelepciunii lui Solomon a fost scrisa in sec.
Teologia Cartii Intelepciunii este alexandrina, o combinatie intre religia ebraica si filozofia greaca..
Limbajul este viguros si constructia simpla; impresia ca autorul era foarte familiar cu literatura si filozofia Greciei este cu atat mai puternica cu cat Cartea este studiata mai mult, si acesta nu e lipsit de curajul de a revizui unele dintre credintele traditionale ale religiei sale.
Atat gandirea, cat si expresia se situeaza la un nivel inalt; cugetarea este a unui scriitor patruns de un puternic spirit religios, unul care a simtit apasarea si tulburarea vietii si a suferintei si care totusi a rezistat ispitei de a abandona - asa cum au facut multi dintre coreligionarii sai - credinta sa ancestrala intr-un Dumnezeu al dreptatii.
Atractiile oferite de Intelepciune ca Fiinta cereasca isi gasesc expresia intr‑un limbaj ales si elocvent.
In cea de-a treia sectiune intalnim o retrospectiva istorica a Israelului in Egipt si in pustie, intrerupta de o disertatie despre originea idolatriei si despre relele aduse de aceasta.*„Iubiti dreptatea, voi care sunteti judecatori ai pamântului,Cugetati la Domnul cu o minte buna,Si in sinceritatea inimii cautati-l voi.”*„Ascultati asadar, voi, regilor, si intelegeti
Luati invatatura, voi, judecatori ai marginilor pamântului
Bagati in urechi, voi, care stapâniti peste multimiSi care va faliti cu multimea popoarelor voastre.
Caci stapânirea voastra v‑a fost data de la DomnulSi puterea voastra de la Cel Preainalt,Care va cerceta faptele voastreSi care va incerca gândurile voastre.”Cartea ințelepciunii lui SolomonCartea Intelepciunii s-a bucurat mult timp de reputatia de a fi cea mai atractiva si mai interesanta carte din corpusul apocrif.
A doua sectiune este compusa dintr‑un panegiric al Intelepciunii, care da si numele cartii.
I i.
Hr., in limba greaca, si s‑a bucurat mult timp de reputatia de a fi cea mai interesanta carte din corpusul apocrif, ocupând un loc special printre cele sapte carti sapientiale din Septuaginta.
Opera se imparte in trei sectiuni: prima sectiune a fost numita pe buna dreptate „Cartea eshatologiei”; aceasta infatiseaza printr‑un viu contrast diversele destine care ii asteapta pe cei drepti si pe nelegiuitii care ii prigonesc.
Cartea Intelepciunii lui Solomon a fost scrisa in sec