"In carticelele varstelor fragede, Constanta Buzea stie - dintr-o dubla intuitie, de poeta si de mama - ca universul exista in masura in care limba da nume la ceea ce simturile tale percep confuz.
Povestile devin aventuri, cu balene si cu harpoane, cu rasturnari de situatii, fabulosul se prelinge din calimara si umple dezinvolt pagina." Irina PetrasCuprinsCovrigi cu mac / Hotomanii / Cu blanitele-n cuier / Alfabetul / Cu cizmulite de malai / Ia-ti umbra si pleaca / Reclame dulci / Lacrimi de sos / Ceasuri intelegi ca nu-nteleg? / Un baiat fara gurita / Noaptea dintr-un buzunar / Un nas de copil / N-ai la tine un felinar? / Vanatoare de balene / Nu te trag de maneca. (...)In Carticica de cinci ani, lumea se organizeaza deja in mici comunitati, familia isi dezvaluie ierarhiile si rostul, orasul e un teritoriu fabulos de cucerit cu tact si cu disciplina, micul organism comunitar are legi de respectat, rolul fiecaruia e bine stabilit.
A vorbi inseamna a trai, a fi viu, in miscare, in progres - adica, neterminat, dar cu toate valentele desavarsirii in actiune.
Numind, schitam un pas inspre realitate.
Cand gandirea in sensul de orientare in lume intalneste vorbirea, copilul descopera ca orice lucru are un nume, fie el si inventat ad-hoc.
Copilul deschide ochii intr-o lume deja organizata de limba comunitatii si deprinde, odata cu ea, si aceasta organizare.
Ca natura este decupata dupa liniile trasate de limba materna (vezi studiile unor Edward Sapir si Benjamin Lee Whorf). "In carticelele varstelor fragede, Constanta Buzea stie - dintr-o dubla intuitie, de poeta si de mama - ca universul exista in masura in care limba da nume la ceea ce simturile tale percep confuz