Unei inspiratii muzicale adica de stari sufletesti vagi neorgani-zate trebuia sa-i raspunda si anumite mijloace de expresie forma muzicala adica muzicalitatea exterioara este unul din aceste mijloace esentiale in poezia lui I.
Eugen LOVINESCU.
Si in procedeele de sugestie poetul ramane ostentativ prin sunete de trambite prin chei aruncate prin terminologie geografica si istorica prin obsesie de numere fatidice prin cavouri ce se deschid si prin schelete ramase afara adica prin o serie de elemente pur externe si de valoare mai mult verbala.
In afara de muzicalitatea exterioara inspiratia de calitate muzicala are si alte mijloace de expresie ce se pot rezuma la sugestie.
Muzica minulesciana e plina de fanfare de sonoritati de metale lovite versul e declamator larg si uneori gol el procedeaza prin acumulare de imagini sau numai de cuvinte sonore retoric si-a asigurat si succesul dar si-a limitat si putinta de a exprima emotiunile adanci.
Minulescu versurile lui nu se insinueaza totusi discret cum cerea arta poetica verlainiana.
Unei inspiratii muzicale adica de stari sufletesti vagi neorgani-zate trebuia sa-i raspunda si anumite mijloace de expresie forma muzicala adica muzicalitatea exterioara este unul din aceste mijloace esentiale in poezia lui I