Credinta ortodoxa nu este abstracta ci personala.
Kallistos Episcopul Diokliei.
S.
P. 5 32 .
Si fie ca noi toti ori ca suntem casatoriti ori monahi ori celibatari privind la icoanele insufletite ale Sfintei Treimi in paginile ce urmeaza sa ajungem la o mai adanca pretuire a acestei mari taine Efes.
Fie ca toti sotii si sotiile care citesc aceasta carte sa fie invredniciti prin rugaciunile sfintilor pomeniti aici sa-si aduca cat mai deplin ofranda cununilor nuntii lor lui Hristos Imparatul.
Ca unire vesnica intre doua persoane unice si vesnice Taina Nuntii nu are alta menire decat aceasta.
Prin dragoste reciproca si partasia vietii amandoi impreuna cu copiii lor daca Dumnezeu i-a binecuvantat cu urmasi sunt chemati a se aduce unul pe altul mai aproape de Hristos.
Telul suprem al casatoriei este ca sotul si sotia sa se ajute unul pe altul sa intre in Imparatia cerurilor.
Ele se intind in timp de a lungul a aproape patru mii de ani din vremea Vechiului Legamant pana in zilele noastre.
In exemplele alese te izbeste mai inainte de toate ersitatea lor.
Aceasta carte ne aduce aproape cateva persoane aparte si unice care au aflat sfintenia si desavarsirea intru Hristos cu precadere pe calea casatoriei.
Responsabilitatea sa nu este aceea de a elabora principii generale ori vreun cod teoretic de morala ci mantuirea persoanelor unice si irepetabile zidite dupa chipul dumnezeiesc.
Credinta ortodoxa nu este abstracta ci personala