Toate catehismele si cartile ortodoxe de invatatura definesc Casatoria ca Taina a Bisericii.
Randuiala actuala a Logodnei si a Cununiei.
Traditia liturgica &bull
V.
Dreptul canonic &bull
IV.
Traditia Bisericii &bull
III.
Noul Testament &bull
II.
Un cuvant de incheiere ANEXE: I.
Casatorie, celibat si viata monahala • 16.
Clerul casatorit • 15.
Avortul • 14.
Familie si planificare familiala • 13.
Divortul • 12.
Casatoriile «mixte» • 11.
Conditii pentru casatorie • 10.
Casatoriile succesive • 9.
Randuiala actuala a Cununiei • 8.
Randuiala actuala a Logodnei • 7.
Incununarea ca randuiala separata • 6.
Casatorie si Euharistie • 5.
Casatoria ca Taina • 4.
Biserica primara si dreptul roman • 3.
Iudaismul si Noul Testament • 2.
CUPRINS: Prefata &bull
Introducere • 1.
Insa Casatoria este evidentiata in mod deosebit in Biserica: este numita Taina insasi binecuvantarea speciala revarsata asupra barbatului si a femeii care se casatoresc.
Acestea sunt legile firii pe care Dumnezeu le-a randuit si le-a binecuvantat.
Omul se naste, se casatoreste, nastre prunci si moare.
La prima vedere, aceasta definitie poate parea ciudata; Casatoria a fost si este practicata, in egala masura, de crestini si de necrestini, de atei, de generatii intregi de fiinte umane care nu au cunoscut niciodata sensul cuvantului taina.
Toate catehismele si cartile ortodoxe de invatatura definesc Casatoria ca Taina a Bisericii