"În această a zecea poruncă a Decalogului, Dumnezeu a hotărât nici să nu poftim ceva din bunătăţile trecătoare ale aproapelui nostru, zicând: <>.
Nicodim Măndiţă). 5,28). (Protos.
Pentru aceasta şi Domnul zice relativ la această poftă: <> (Mt. Şi dintr-aceste şase porunci, primele cinci, care învăţau datoriile Cele către aproapele, opresc pe om numai de la cuvintele Cele dinafară şi lucruri ale păcatului; iar această poruncă îl opreşte şi de la însăşi pofta cea rea dinăuntru a sufletului, adică îl opreşte să nu poftească nicidecum păcatul, nici în inima lui; adică pofta lui este pricina şi rădăcina tuturor cuvintelor şi lucrurilor celor dinafară.
Pentru aceasta şi Domnul, în dragostea cea către Dumnezeu şi în cea către aproapele, a încheiat în Evanghelie pe Cele zece porunci şi pentru aceasta a şi zis: <> (adică din Cele zece porunci).
Primele patru porunci ale Decalogului învaţă datoriile Cele către Dumnezeu şi erau scrise în tabla cea dintâi, precum zice la Mărturisirea Ortodoxă; iar Cele şase după dânsele, învaţă datoriile Cele către aproapele şi erau scrise întru a doua tablă. "În această a zecea poruncă a Decalogului, Dumnezeu a hotărât nici să nu poftim ceva din bunătăţile trecătoare ale aproapelui nostru, zicând: <>