Acest volum se tese in jurul a trei filme - doua ale lui Marguerite Duras: Les mains negatives si Le camion (Mainile negative si Camionul) si unul al lui Marcel Carne: Les Visiteurs du soir (Oaspeti de seara) -, pe care le confrunta cu enigmaticele maini negative care ne intampina in pesterile pictate din Franta si din nordul Spaniei si, respectiv, cu piesa L\'Impromptu de Versailles (Impromptu-ul de la Versailles) a lui Moliere si cu romanul durasian Le ravissement de Lol V. - Sanda Golopentia.
In toate cele trei cazuri, existenta difuza a creatorului intr-un spatiu cultural infinit extensibil, cu urmarile ei posibile, se afla in focarul analizei.
Stein a lui Duras este o ipoteza/aventura de lectura.
Alaturarea filmului produs de Carne in anii intunecati ai Ocupatiei si a istorisirii centrate pe Lol V.
Apropierea dintre filmul Camionul si piesa lui Moliere pricinuieste reflectii asupra raportului dintre criza existentiala si impromptu si asupra modului in care ar putea fi definit impromptu-ul filmic.
In ultimele doua, ea este propusa de interpret.
In primul caz, relatia dintre film si semnul preistoric este stabilita de creator, care o proclama prin titlu.
Stein) .
Stein (Rapirea lui Lol V.
Acest volum se tese in jurul a trei filme - doua ale lui Marguerite Duras: Les mains negatives si Le camion (Mainile negative si Camionul) si unul al lui Marcel Carne: Les Visiteurs du soir (Oaspeti de seara) -, pe care le confrunta cu enigmaticele maini negative care ne intampina in pesterile pictate din Franta si din nordul Spaniei si, respectiv, cu piesa L\'Impromptu de Versailles (Impromptu-ul de la Versailles) a lui Moliere si cu romanul durasian Le ravissement de Lol V