Pentru Daniel Cristea-Enache, scrisul este o forma de viata, prilejuindu-i o necontenita imersiune in realitatea imediata, din care capteaza imagini si tuse esentiale, portrete in filigran creionate cu subtila arta a detaliului psihologic, dar si impresii personale, strabatute de forfota marilor orase ori, dimpotriva, de murmurul linistitor al naturii mereu primitoare. - Maria Hulber.
Prin insertiile ce amintesc de stilul alert al tabletei publicistice, Daniel Cristea-Enache observa in profunzime lumea scriitoriceasca, dar si psihologia colectiva a societatii romanesti adesea captivate de iluzia spectacolului si a mastii mistificatoare, in locul rosturilor simple, insa atat de firesti ale existentei cotidiene.
Mai presus de toate, Cinematograful gol este o confesiune despre oamenii din jurul nostru, despre timpul adesea nerabdator care schimba cu o neasteptata repeziciune nu doar fizionomiile celor dragi, ci si infatisarea intregii lumi, despre partea luminoasa a umanitatii, cu intamplarile ei de zi cu zi.
Cand vocea criticului literar se retrage in tacere, privirea scriitorului aluneca spre trecut, ramanand ancorata, cate o clipa, in stantele copilariei de altadata, regasite in amintire precum intr-un nepretuit album de familie.
Pentru Daniel Cristea-Enache, scrisul este o forma de viata, prilejuindu-i o necontenita imersiune in realitatea imediata, din care capteaza imagini si tuse esentiale, portrete in filigran creionate cu subtila arta a detaliului psihologic, dar si impresii personale, strabatute de forfota marilor orase ori, dimpotriva, de murmurul linistitor al naturii mereu primitoare