Daca fotografia de pe coperta acestei carti ar fi fost un obiect digital al timpului sau, s-ar fi prezentat cu majoritatea personajelor "tag-uite", bine localizata.
Cristina este cercetator in domeniul artelor vizuale, curator si research based artist care lucreaza cu fotografia, Colectii si arhive fotografice..
A studiat antropologie vizuala la Bucure?ti, SNSPA si la Universita degli Studi di Perugia, dar si dezvoltare locala comparata la Universita degli Studi di Trento.
Cristina Irian este doctor in arte vizuale al Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti.
Am evidentiat strategii si practici propuse de organizatii in sistematizarea informatiilor si prezentarea colectiilor digitale, dinamica obiectului digital si a traiectoriilor sale in interiorul acestora.
Prin aceasta carte am dorit sa identific si sa analizez comparativ colectii, arhive fotografice digitalizate/in curs de digitalizare din peisajul international al organizatiilor de cultura, cat si initiative lansate in spatiul romanesc.
Atunci cand ii construim viata digitala, toate aceste informatii ar trebui sa insoteasca obiectul, pentru a putea fi usor de recunoscut, de utilizat si de relationat cu alte surse fotografice si documente scrise.
O fotografie este un obiect complex care contine informatii despre el insusi, tehnici de fotografiere si imprimare, autor, despre lumea din el, despre timpul si spatiul in care a fost realizat, despre traiectoria lui.
Atunci, un gest intim, pentru cei apropiati din generatiile urmatoare, care poate contine erori, astazi, un gest cu adevarat neobisnuit (poate chiar revoltator), dar pe care il regasim pe unele fotografii din secolul trecut.
Cineva din familie a introdus o serie de metadate direct, cu creionul si cu stiloul, pe suprafata fizica a obiectului.
Daca fotografia de pe coperta acestei carti ar fi fost un obiect digital al timpului sau, s-ar fi prezentat cu majoritatea personajelor "tag-uite", bine localizata