Celebru teoretician al managementului organizațional, Peter Sengefolosește tot ceea ce a învățat din lumea afacerilor, pentru aoptimiza domeniul învățământului și al politiciloreducaționale.
Ghid pentru aplicarea la clasă a gândirii sistemiceLees Stuntz, Ni.
Forrester2.
Studierea pe termen lung a sistemelorJay W.
Gândirea sistemică la clasă1. „Nu mânca pizza…"Bryan Smith, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner, JanisDuttonVII.
Reîncadrarea consultărilor părinte–profesorNelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton, Tim Lucas, Betty Quantz, ArtKleiner4.
Prima întâlnire cu noua clasăNelda Cambron‑McCabe3.
Cuvintele de deschidereCarol Kenerson, Micah Fierstein, Janis Dutton2.
Conversaţia constructivă1.
Cunoaştere şi putereNelda Cambron‑McCabe, Janis DuttonVI.
Comportamente inteligenteArt Costa7.
Evaluare şi responsabilitateSteve Price6.
Evaluarea ca învăţareBena Kallick5.
Temele pentru acasă: un monstru de temutBetty Quantz4.
Metoda „viziunii împărtăşite" aplicată la clasăTim Lucas3.
Predarea tensiunii structuraleRobert Fritz2.
PRACTICI EDUCAŢIONALE1.
Ce semnale transmiţi?Janis Dutton, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art KleinerV.
Dansăm împreunăCandee Basford5.
Depăşirea absurduluiTerry O’Connor, Deirdre Bangham4.
Să‑i descoperim pe cei care învaţăTim Lucas3.
Demnitatea copiluluiTim Lucas2.
Observându‑i pe cei care învaţă1. „Legal, sigur şi ceva ce îţi doreşti să înveţi"Carol Ann KenersonIV.
Proiectarea unei clase care învaţăNelda Cambron‑McCabe3.
Cum creăm clase care învaţă2.
SĂ DESCHIDEM UŞA SĂLII DE CLASĂ1.
Eşti mai deştept decât un termostat?Nelda Cambron‑McCabe, Janis DuttonSala de clasăIII.
Gândirea sistemică7. Învăţarea în echipă6.
Modelele mentale5.
Viziunea împărtăşită4.
Măiestria personală3.
Crearea unui context pentru învăţarea organizaţională2.
O INIŢIERE ÎN CELE CINCI DISCIPLINE1.
Sistemul educaţional al erei industrialePeter SengeII.
Ce este nou în ediţia revizuită6.
Cum să citeşti această carte5.
Concepţii fundamentale despre învăţarea în organizaţii4.
Ideea de şcoală care învaţă3.
Un moment întipărit în minte2.
PUNCTE DE REPER1.
Pentru școlile care vor să se adapteze provocărilorlumii contemporane, pentru școlile care vor să afle care sunt celemai eficiente modalități de dezvoltare și pentru toată comunitateaeducațională care dorește să dea valoare învățării, lecturaacestei cărți este un pas necesar." -Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferențiazăpe teme de leadership și sustenabilitate la Massachusetts Instituteof Technology şi este fondatorul Societății pentru ÎnvățareOrganizaținală.
CUPRINSSă începemI.
Dacă până acum am adus în atențiacititorilor cărți despre cum învățăm la nivel individual, acummutăm atenția pe învățarea la nivel organizațional,instituțional. "Peter Senge este unul dintre cei mai influenți autori contemporaniîn domeniul schimbării organizaționale, iar această carte,elaborată împreună cu mari specialiști în educație, estedestinată nu doar profesorilor și părinților, ci tuturor celorcărora le pasă de educație. Școlile sunt văzute ca niște sistemevii, a căror supraviețuire depinde de felul în care educatorii,elevii și părinții lor, dar și administrațiile locale izbutescsă se adapteze la transformările socio-economice.
Cartea propune o serie de abordări novatarea pentrupoliticile educaționale, având ca repere predarea individualizată,adaptarea curriculei la contextul local și renunțarea laînvățarea prin memorare.
Plecând de la modelul celor "cinci discipline"esențiale pentru schimbarea la nivel organizațional (măiestriapersonală, viziunea împărtășită, modelele mentale, învățareaîn echipă și gândirea sistemică), Senge și colegii săidiagnostichează mai întâi stadiul la care se află sistemuleducațional occidental, rămas în urmă, la nivelul ereiindustriale, și neracordat la nevoile actualei societățiinformaționale.
Celebru teoretician al managementului organizațional, Peter Sengefolosește tot ceea ce a învățat din lumea afacerilor, pentru aoptimiza domeniul învățământului și al politiciloreducaționale