”Nu se poate tagadui parintelui lui Iorgu de la Sadagura si al Coanei Chirita, in succesivele ei ipostaze, talentul creionarii bufe, verva si comicul.
Pentru editia completa a operei marelui autor verificati colectia Biblioteca Pentru Toti de la Editura Minerva.. 191:In colectia Biblioteca Scolarului, colectivul Aramis a selectionat cu mare atentie, textele necesare studiului pentru elevii din clasele primare.
Prevazut cu o putere de lucru si de improvizatie neobisnuita, tanarul poet a lucrat in teatru cat o intreaga echipa de autori dramatici la un loc.”Serban Cioculescu,"Varietati critice", Editura pentru Literatura, Bucuresti, 1966, p.
Inca din momentul primelor lui injghebari dramatice, unele originale, altele adaptari, teatrul a corespuns la noi, mai ales dorita lui Alecsandri, functiei lui sociale.
Scenele Teatrului National din Iasi si din Bucuresti au comunicat spectatorilor nu o data un fior prerevolutionar, iar in hohotele de ras ale lor se naruia anticipativ o sistema politica perimata, care se credea sempiterna.
Ce au putut fi pentru romanii de pe ambele maluri ale Milcovului comediile si monologurile lui Alecsandri, jucate de Matei Millo, care le-a dat viata si demonie, iar apoi imnurile si horele lui din martie `48 si din preajma Unirii, numai o imaginatie nutrita cu oarecare cunostinte istorice si sociale si-o poate inchipui. ”Nu se poate tagadui parintelui lui Iorgu de la Sadagura si al Coanei Chirita, in succesivele ei ipostaze, talentul creionarii bufe, verva si comicul