Caietul, conceput pe baza metodei fonetice, analitico-sintetice, a metodei globale, deschide calea spre utilizarea metodei lingvistice integrale.
Elevii isi dezvolta imaginatia, creativitatea, isi formeaza deprinderile necesare lucrului in echipa: jocul, jocul de rol, jocul silabelor, jocul de tip mima, proiecte (Abecedarul povestilor), concursuri.. 0 atentie deosebita s-a acordat prevenirii, identificarii, diminuarii, inlaturarii tulburarilor de limbaj, confuziei de foneme ori grafeme, specifice varstei: t-d, v-f, j-s, s-z, l-r, c-g, s-s etc.
Succesiunea literelor s-a stabilit pornind atat de la efortul de pronuntare, felul in care sunetele se combina in cuvinte, dificultatile de scriere, dar si frecventa lor in vorbire.
Autorul propune situatii de invatare interactive, productive, bazate pe interesul specific varstei, pe coordonatele unei palete variate de activitati inter, intra si transdisciplinare.
Lucrarea ofera profesorului multiple posibilitati de a organiza lectiile.
Sustine exhaustiv demersul didactic si formarea competentelor de comunicare, precum si progresia acestora.
Caietul, conceput pe baza metodei fonetice, analitico-sintetice, a metodei globale, deschide calea spre utilizarea metodei lingvistice integrale