Caietul de lucru pune la dispozitia elevilor clasei I o abordare a invatarii care stimuleaza interactiunea verbala, asigurand premisele constituirii unui sprijin real in situatiile de Comunicare la clasa, dar si in afara acesteia.
Sugestiile metodologice au rolul de a sprijini demersul didactic desfasurat la clasa, in concordanta cu specificul disciplinei si particularitatilor de varsta ale elevilor..
Lucrarea faciliteaza realizarea de conexiuni cu celelalte discipline, diversitatea activitatilor/situatiilor de invatare contribuind la dobandirea competentelor specifice prevazute de programa scolara in vigoare.
Caietul este structurat in unitati tematice, specifice universului referential al copilului;sepromoveaza astfel invatarea in context, valorificarea experientei specifice varstei si accentuarea dimensiunilor afectiv-atitudinale si actionale ale formarii personalitatii elevilor.
Elaborata in conformitate cu prevederile programei scolare in vigoare, lucrarea are la baza modelul comunicativ-functional, axat pe Comunicare ca domeniu complex ce inglobeaza procesul de receptare a mesajului oral si scris, precum si cel de exprimare orala si scrisa.
Caietul de lucru pune la dispozitia elevilor clasei I o abordare a invatarii care stimuleaza interactiunea verbala, asigurand premisele constituirii unui sprijin real in situatiile de Comunicare la clasa, dar si in afara acesteia