Volumul, prefatat de prestigioasa prof.
Coordonatorul lucrarii: Mirela Borchin Autori: Gabriel Bardasan, Elena Jebelean, Nadia Obrocea, Crenguta Bratu, Florentina Leucutia, Virginia Oprisa. - Alina Pamfil, citat din prefata lucrarii.
Gestica scrierii ei este, in primul rand, recuperatorie, atribut care amplifica seria reusitelor: si ma gandesc la substantialitatea sintezelor, la acuratetea discursului teoretic si la operationalitatea si creativitatea aplicatiilor.
Privite in ansamblu, cele cinci capitole ale cartii prezinta cititorului o arie de cercetare si reflectie extrem de importanta intr-o lume dominata de paradigma comunicarii; o arie mai putin accesata de cercetarea si de didactica romaneasca.
Teorie si aplicatii are consistenta si forma unui curs practic, valabil la orice nivel de studiu institutionalizat sau privat.
Valoros instrument de lucru pentru profesori, elevi si studenti, volumul Comunicare si argumentare.
Prin evidentierea bazei argumentative a tuturor modalitatilor de expunere (dialogul, monologul, naratiunea si expunerea), care pot fi abordate atat ca texte (secvente lingvistice cu statut de unitate comunicationala - textul dialogic, textul monologic, textul narativ, textul descriptiv, textul argumentativ), cat si ca discursuri (secvente evenimentiale comunicate intr-un anumit mod - discursul dialogic, discursul monologic, discursul narativ, discursul descriptiv, discursul argumentativ) se construieste o imagine complexa si edificatoare a problematicii vizate.
Prin urmare, cele cinci capitole, Dialogul, Monologul, Naratiunea, Descrierea si Argumentarea , sunt structurate la doua nivele: la nivelul introducerii informatiilor si la nivelul utilizarii informatiilor teoretice in practica discursiva.
Asa cum reiese inca din titlul lucrarii, autorii au decis sa abordeze fenomenele aduse in discutie din doua perspective: teoretica si practica.
Autorii s-au orientat dupa programele scolare in vigoare din invatamantul preuniversitar si universitar, urmarind sa prezinte acele informatii si sa exerseze acele deprinderi care sa asigure continuitatea dintre nivelul de pregatire preuniversitar si cel universitar.
Acest rol ar trebui asumat cu responsabilitate de toti cei implicati in predarea limbilor si literaturilor - de la autorii programelor si manualelor, pana la profesorul de la clasa -, pentru ca atat comunicarea, cat si argumentarea sunt componente esentiale ale actului educational.
Ca obligatie inscrisa prioritar in programele scolare, profesorului de limba si literatura romana ii revine in primul rand, in scoala romaneasca, sarcina de a urmari consecvent de-a lungul anilor de studiu punerea in practica a ceea ce putem numi didactica comunicarii si argumentarii.
Teorie si aplicatii , se adreseaza in special profesorilor, studentilor si elevilor de liceu pentru a-i sprijini in activitatea de formare a deprinderilor sistematice de Comunicare si argumentare (in termenii didacticii actuale, "competenta de comunicare" si "competenta de argumentare").
Alina Pamfil si intitulat Comunicare si argumentare. dr. univ.
Volumul, prefatat de prestigioasa prof