Cum sa ne purtam cu clientii rauvoitori, sefii autoritari si colegii nesuferiti Comunicarea cu oamenii dificili prezinta tehnici validate prin care sa cooperam mai bine cu colegii de munca, in conditii de stres si nervozitate reduse si incredere si entuziasm crescute.
Tehnicile prezentate de autoare, parafrazarea, feedbackul, ascultarea, vorbirea, Comunicarea nonverbala, ne vor ajuta sa ne imbunatatim aptitudinile de interactiune cu ceilalti, iar identificarea diverselor tipuri de comportamente dificile ne va ajuta sa folosim aceste tehnici in mod oportun, astfel incat sa fim feriti de neplaceri si sa ne bucuram de liniste in fiecare zi in relatiile noastre..
Iar in final vom sti sa ne rezolvam conflictele cu asa-zisii „oameni-problema“.
Autoarea acestei carti ne ajuta sa identificam tipurile de persoane dificile, ne propune modalitati de solutionare a conflictelor si ne arata cum sa ne adaptam starii de spirit a persoanelor din jur.
In comunicare avem o regula de baza: nu exista oameni dificili, exista numai oameni cu care trebuie sa invatam cum sa ne purtam.
De obicei, suntem tentati sa reactionam la fel, fie ca avem de-a face cu oameni nervosi, maniosi sau impertinenti, fara sa ne dam seama ca, procedand asa, ajungem sa fim controlati de situatia creata, si nu s-o controlam noi pe ea.
Sa comunici eficient inseamna sa ai grija ce vorbesti.
Care-i solutia ? Roberta Cava ne propune sa privim interactiunea ca pe o strada cu doua sensuri.
Nu-i putem ocoli si n-avem sanse sa-i schimbam.
Ne sunt sefi sau subordonati, dar si prieteni sau rude.
Comportamentul lor este suparator, Comunicarea cu ei ne oboseste.
Sunt nervosi, maniosi, nerabdatori, impertinenti, insensibili sau prea sensibili, sunt oameni cu care ne e greu sa comunicam.
Cum sa ne purtam cu clientii rauvoitori, sefii autoritari si colegii nesuferiti Comunicarea cu oamenii dificili prezinta tehnici validate prin care sa cooperam mai bine cu colegii de munca, in conditii de stres si nervozitate reduse si incredere si entuziasm crescute