Manualul este prezentat intr-o forma atractiva, reusind sa mentina interesul elevilor pentru a invata si sa-i provoace la o participare activa pe drumul descoperii de sine si a celorlalti, raspunde nevoilor de autocunoastere si de dezvoltare a abilitatilor socio-emotionale specifice varstei elevilor.
In Manual sunt propuse metode alternative de evaluare, alaturi de autoevaluare, respectiv portofoliu si fisa de observare a comportamentului..
Fiecare unitate a manualului abordeaza problematici actuale, ancorate in cotidian, potrivite universului particularitatilor de varsta ale unui copil de 11-12 ani, dar care asigura in egala masura achizitia competentelor din programa, de la lectie la lectie, apoi fixarea si evaluarea cunostintelor realizandu-se urmand pasii: Descopera, Afla, Reflecteaza, Verifica ce ai invatat, De pus in rucsac, Proiect - Caleidoscop etc.
Continutul manualului este bine organizat, si cuprinde 4 unitati de continut: Autocunoastere, Dezvoltarea socio-emotionala, Managementul invatarii, Managementul carierei, care pun accent pe invatarea prin cooperare, pe individualizarea invatarii si pe flexibilitate in derularea activitatilor.
Este elaborat de un grup de autori alcatuit din pedagogi cu o bogata experienta didactica.
Manualul este prezentat intr-o forma atractiva, reusind sa mentina interesul elevilor pentru a invata si sa-i provoace la o participare activa pe drumul descoperii de sine si a celorlalti, raspunde nevoilor de autocunoastere si de dezvoltare a abilitatilor socio-emotionale specifice varstei elevilor