Aceasta lucrare este dedicata unei teme de stringenta actualitate: comportamentul indisciplinat al unor copii la scoala.
Se constituie ca un ghid practic pentru o colaborare de succes intre parinti, profesori si copii..
Cartea cuprinde metode de identificare a acestor abilitati nedezvoltate, oferind numeroase exemple de situatii intalnite in scoala.
Daca in mod obisnuit adultii pornesc, in principiu, de la conceptia "
Copiii se comporta bine daca VOR" si interpreteaza un comportament nepotrivit al celor mici drept rea-vointa din partea lor, autorul ofera argumente solide in favoarea ideii "
Copiii se comporta bine daca POT", subliniind faptul ca, atat timp cat copiii nu au dezvoltate aptitudini pentru a face fata unor situatii stresante, nu au cum sa reactioneze adecvat, iar rolul adultilor este de a descoperi abilitatile nedezvoltate si de a-i ajuta pe acestia sa le deprinda.
Adultii implicati, profesori si parinti, se simt coplesiti si se afla in cautarea altor cai de a comunica eficient cu copiii pentru a rezolva problemele lor de comportament.
Numarul mare de incidente din institutiile de invatamant demonstreaza ca pedepsele, oricat de severe ar fi, nu reprezinta o cale eficienta de educare.
Aceasta lucrare este dedicata unei teme de stringenta actualitate: comportamentul indisciplinat al unor copii la scoala