Aproape tot ce stim despre felul cum se raspandesc schimbarile vine de la autori de succes care ne ofera o imagine clara despre lume, unde „influencerii“ sunt cei mai importanti, ideile cu „priza la public“ devin „virale“, iar comportamentele bune sunt „stimulate“.
Cand ne intalnim cu o idee noua, retelele noastre sociale ne ghideaza raspunsurile in moduri surprinzatoare.
Folosind cercetari aprofundate, dar accesibile si exemple fascinante – de la raspandirea coronavirusului pana la succesul miscarii Black Lives Matter, esecul platformei Google+ si aparitia polarizarii politice –, Cum sa schimbi lumea prezinta informatii de ultima ora ce revolutioneaza paradigma prin care intelegem ce anume determina schimbarile si cum putem influenta lumea din jurul nostru..
Adevarata poveste a schimbarilor sociale este mai complexa.
Problema este ca, in lumea pe care o descriu ei, informatia se raspandeste, dar convingerile si comportamentele raman la fel.
Cand vine insa vorba de o schimbare de durata in ceea ce gandim sau in felul cum traim, dinamica e alta: convingerile si comportamentele nu se transmit de la o persoana la alta la fel de simplu ca un virus.
Aproape tot ce stim despre felul cum se raspandesc schimbarile vine de la autori de succes care ne ofera o imagine clara despre lume, unde „influencerii“ sunt cei mai importanti, ideile cu „priza la public“ devin „virale“, iar comportamentele bune sunt „stimulate“