Cartea de fata este un ansamblu coerent de raspunsuri la intrebarile pe care le suscita inevitabil o lume a educatiei in plina transformare: cum sa construim un cadru curricular si un curriculum; ce relatie exista intre un Curriculum si programele de studii ale diverselor discipline; cum se defineste si cum se construieste o competenta; cum formam competentele printr-un curriculum.
Autorii replaseaza conceptul de Curriculum in contextul contemporan al reformelor sistemelor educationale, revizuiesc notiunea de competenta situand-o in raport cu teoriile actiunii si analizeaza campul semantic in cadrul caruia evolueaza notiunea de competenta.
Mircea Miclea. dr.
O incredere bazata pe intelegerea a ceea ce vrem sa facem." - prof.
Numai vorbind aceeasi limba (conceptuala), vom avea incredere unii in altii, vom putea lucra impreuna toti cei interesati.
Daca intelegem cu totii in acelasi fel aceste concepte de baza, atunci putem sa facem reforma curriculara si sa centram educatia pe competente.
Foarte documentata, inscriindu-se intr-un cadru teoretic bogat si actual, ea poarta, de asemenea, amprenta pragmatismului cercetarilor de teren."Aceasta carte este o lectura, indraznesc sa spun, obligatorie pentru oricine lucreaza in educatie sau este interesat de ceea ce se intampla in acest domeniu.
Lucrarea propune analize actuale ale conceptului de Curriculum si ale notiunii de competenta.
Cartea de fata este un ansamblu coerent de raspunsuri la intrebarile pe care le suscita inevitabil o lume a educatiei in plina transformare: cum sa construim un cadru curricular si un curriculum; ce relatie exista intre un Curriculum si programele de studii ale diverselor discipline; cum se defineste si cum se construieste o competenta; cum formam competentele printr-un curriculum.
Autorii replaseaza conceptul de Curriculum in contextul contemporan al reformelor sistemelor educationale, revizuiesc notiunea de competenta situand-o in raport cu teoriile actiunii si analizeaza campul semantic in cadrul caruia evolueaza notiunea de competenta