Dansuri romanestipentru vioara si pianpe motive culese de Bela Bartok Compozitoare, pianista si profesoara, Hilda Jerea si-a inceput studiile muzicale la Conservatorul din Iasi cu Sofia Teodoreanu (teorie-solfegiu), continuandu-le la Conservatorul din Bucuresti (1929-1935), cu Mihail Jora (armonie, contrapunct, compozitie), Dimitrie Cuclin (estetica, forme muzicale, compozitie), Florica Musicescu (pian). -Viorel Cosma.
IV (1969), cu premiile Uniunii Compozitorilor (1970, 1973), cu Ordinul Meritul Cultural al Poloniei (1974).
V-a (1959), Ordinul Meritul Cultural, cls. (1952), Ordinul 23 August, cls.
III-a (1949), premiul de Stat, cls.
A fost distinsa cu mentiunea II-a (1934) si premiul II ( 1946) de compozitie George Enescu, cu premiul Robert Cremer (1942), cu Ordinul Muncii, cls.
A sustinut comunicari stlintifice, referate, conferinte in tara si peste hotare, emisiuni de radio si televiziune, concerte-lectii.
A fost membra in American Musicological Society (1965).
A intreprins turnee artistice in Italia, Polonia, Austria, Germania, SUA, URSS, Canada, Olanda, Suedia, Portugalia, Iugoslavia etc.
A scris articole, cronici, eseuri de estetica muzicala in Muzica, Contemporanul, Romania Libera, Scinteia, SNeuer Weg, Veac Nou etc.
Pianista concertista si de muzica de camera (1936-1976), profesoara de pian la Scoala de Arte pentru Evrei din Bucuresti (1942-1944), profesoara de pian auxiliar (1948-1949) si profesoara de muzica de camera (1969-1972) la Conservatorul din Bucuresti, secretara a Uniunii Compozitorilor (1949- 1952), fondatoare (1966) si conducatoare (1966-1970) a Ansamblului de muzica de camera Musica Nova din Bucuresti.
S-a perfectonat la Paris (1939) cu Noel Gallon (compozitie) si la Budapesta (1947) cu Pal Kadosa (compozitie) si Leo Weiner (muzica de camera).
Dansuri romanestipentru vioara si pianpe motive culese de Bela Bartok Compozitoare, pianista si profesoara, Hilda Jerea si-a inceput studiile muzicale la Conservatorul din Iasi cu Sofia Teodoreanu (teorie-solfegiu), continuandu-le la Conservatorul din Bucuresti (1929-1935), cu Mihail Jora (armonie, contrapunct, compozitie), Dimitrie Cuclin (estetica, forme muzicale, compozitie), Florica Musicescu (pian)