Un examen fie si sumar al epocii pe care tocmai o traversam ar fi suficient pentru a constata caracterul paradoxal, de nu chiar contradictoriu al fenomenologiei sale religioase.
Intr-adevar, dupa caderea regimurilor atee din Europa de Est, Occidentul s-ar fi asteptat, poate, sa descopere aici o populatie complet secularizata, insensibila la valorile vietii religioase traditionale.
Simplificand lucrurile, s-ar putea spune ca tot ceea ce s-a petrecut de la caderea cortinei de fier incoace se reduce la un anume troc „secular prea secular“ intre partile astfel implicate.
Intr-adevar, in fata templului nevazut al lui Dumnezeu, se „preschimba“, astazi inca, stiinta religioasa occidentala – diplomele celebrelor, dar prea batranelor universitati ale Vestului - cu constiinta religioasa orientala – vocatiile anonimelor, dar inca tinerelor vlastare ale Estului..
Un examen fie si sumar al epocii pe care tocmai o traversam ar fi suficient pentru a constata caracterul paradoxal, de nu chiar contradictoriu al fenomenologiei sale religioase.
Intr-adevar, dupa caderea regimurilor atee din Europa de Est, Occidentul s-ar fi asteptat, poate, sa descopere aici o populatie complet secularizata, insensibila la valorile vietii religioase traditionale.
Simplificand lucrurile, s-ar putea spune ca tot ceea ce s-a petrecut de la caderea cortinei de fier incoace se reduce la un anume troc „secular prea secular“ intre partile astfel implicate