Varsta educatiei timpurii reprezinta o etapa a structurarii si dezvoltarii viitoarei personalitati a copilului din perspectiva cognitive, afectiv-motivationala si sociala.
A sustinut cursuri de formare destinate cadrelor didactice din invatamantul prescolar si primar si manageri.
Dorina VIERIU – este absolventa a Facultatii de Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Stefan cel Mare“ Suceava, cu master in consiliere psihologica si educationala, director al Gradinitei cu Program Prelungit „Aschiuta“ Suceava, metodist ISJ, mentor in cadrul Proiectului national pentru Reforma Educatiei Timpurii (P.
R.
E.
T.).
Experienta in managementul educational si institutional s-a materializat in elaborarea si publicarea unor lucrari de specialitate, auxiliare didactice pentru prescolari, a unor carti si articole.
A detinut functii de inspector scolar, responsabil de cerc pedagogic, membru al Consiliului pentru curriculum la specialitatea invatamant prescolar, mentor, a participat cu responsabilitati si la mobilitati in programe de invatare – Comenius si Comenius-Regio, a sustinut cursuri de formare destinate cadrelor didactice din invatamantul prescolar si primar si managerilor de institutii de invatamant in cadrul programelor de formare continua Management si comunicare in institutiile educationale si Abordari inovative in didacticile specifice invatamantului prescolar si primar derulate de UBB Cluj-Napoca.
Are o experienta de peste 35 ani in activitatea didac-tica si cea de management institutional.
Iuliana Alecsa – este absolventa a Facultatii de Stiinte ale Educatiei, cu masterat in Consiliere psihopedagogica si educationala, director al Gradinitei cu Program Normal „Tandarica“ Suceava, metodist al ISJ Suceava, formator, membru al Corpului profesorilor evaluatori pentru examenele si concursurile nationale.
De asemenea, este contributor/coautor sau coordonator al unor lucrari de specialitate.
A contribuit la elaborarea unor documente curriculare reprezentative si de reforma.
DANIELA Raileanu – este inspector scolar de specialitate pentru invatamantul prescolar/educatie timpurie, membru in Comisia nationala de specialitate, al grupurilor nationale de lucru pentru invatamantul prescolar, coordonator si formator de programe educationale nationale si judetene.
Aceasta nu se doreste a fi un model, ci o sursa de inspiratie care poate fi completata de maiestria fiecarui practician.
Cartea poate constitui un punct de plecare sau poate fi un sprijin pentru cadrele didactice care isi desfasoara activitatea in institutiile de educatie timpurie.
Maniera de structurare a lucrarii, accesibilitatea jocurilor, claritatea prezentarii acestora, oportunitatea continuturilor, adecvarea la varsta prescolara sunt atuuri care pot determina pe orice practician sa includa in demersul didactic pentru a le verifica eficienta si a facilita realizarea prevederilor Curriculumului pentru educatia timpurie.
Topica abordata de lucrare se pliaza pe continuturile cuprinse in studiile de psihologie generala si psihologia copilului si reprezinta un demers practic, cu minime accente teoretice care ofera cadrelor didactice clarificari conceptuale, particularizari si exemplificari care se doresc a fi veritabile directii de actiune.
Lucrarea valorifica oportunitatile pe care le ofera jocurile si activitatile senzoriale in educatia la varstele timpurii, aducand in atentie abordari eficiente, probate in activitatea profesionala.
Pornind de la aceste considerente, lucrarea De la senzatii la cunoastere abordeaza jocul, in general, si jocul senzorial, in special, considerandu-l pe acesta din urma o fereastra deschisa spre lume care faciliteaza legatura informationala cea mai simpla a copilului cu realitatea inconjuratoare, permite invatarea primelor lectii de viata, raspunzand nevoilor de cunoastere, investigare si explorare ale acestuia.
La baza acestei evolutii se afla jocul, o realitate permanenta in viata copilului, un instrument authentic de actiune si manifestare care satisfice trebuinte cognitive si de explirare, intr-un dinamiscm specific varstei.
Varsta educatiei timpurii reprezinta o etapa a structurarii si dezvoltarii viitoarei personalitati a copilului din perspectiva cognitive, afectiv-motivationala si sociala