Soren Kierkegaard (1813-1855), autorul unei opere extrem de personale, deschide o noua cale a filosofiei, ce statueaza ca fundament al oricarui act de gandire subiectul existent, fiinta umana reala si istorica. - Manuel Cruz (profesor universitar de filosofie).
Pornind de la aceasta recuperare, s-a descoperit in ganditorul danez o enorma bogatie in care psihologia, filosofia si geniul literar se pun in slujba unei sarcini religioase: a ridica fiinta umana individuala la esenta crestinismului.
Cand, la sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, filosofii curentului existentialist incearca sa reformuleze de la zero o noua filosofie morala si o noua cultura, ei nu vor cauta abstractiile ce au favorizat barbaria, ci orientarea kierkegaardiana fata de centrul fiintei umane.
Existentul concret si particular, cu incarcatura sa subiectiva si aspiratia sa spirituala, se situeaza astfel in centrul cunoasterii.
Prin intermediul acesteia construieste o noua conceptie asupra cunoasterii si adevarului, diferita de cea abstracta si eterna pe care au sustinut-o idealismul si rationalismul traditionale.
Soren Kierkegaard (1813-1855), autorul unei opere extrem de personale, deschide o noua cale a filosofiei, ce statueaza ca fundament al oricarui act de gandire subiectul existent, fiinta umana reala si istorica