O pera nu este o insiruire de raspunsuri, ci o insiruire de intrebari, ea nu ofera explicatii, ci cereri de explicatii, de lamuriri.
Scrisul lui de mana, forme, texturi si culori - toate acestea creeaza un adevarat carusel de emotii.
Pentru Ionesco, a scrie inseamna a cauta, a cauta....
In Descoperiri , pentru prima oara tradusa in limba romana, Eugene Ionesco ne arata desenele lui, impregnate de o nota naiva, ne vorbeste despre perioada lui de formare, ne invita in universul lui intim, ne prezinta amintiri tulburatoare, care l-au insotit toata viata.
Uimirea initiala mi-a ramas.
Nu m-am schimbat. [...] Ma vad in pozele mele de cand eram copil, cu ochii rotunzi, uimiti ca exista.
Asadar, nu raspunsul clarifica, ci intrebarea.
In orice caz, nu exista niciun raspuns definitiv.
La urma urmei, nu exista raspuns.
Adica o punere in scena.
Orice opera trebuie sa fie o punere in discutie.
Daca totul s-ar putea explica, atunci nu ar exista niciun discurs.
De vreme ce opera este o constructie, poate fi considerata o structura de intrebari.
Opera este intocmai o insiruire de intrebari.
Poetul, pentru a folosi acest cuvant denigrat, e cel care stie sa vada problemele, cel care vede problema acolo unde ceilalti nu vad nicio problema, e cel care stie sa scoata in evidenta o problema sau mai multe probleme, ori sa le puna in evidenta, e cel care stie sa le redea evidenta.
O pera nu este o insiruire de raspunsuri, ci o insiruire de intrebari, ea nu ofera explicatii, ci cereri de explicatii, de lamuriri