Descriere YEO:
Pe YEO găsești Despre Isis si Osiris. Mitul de la Plutarh, în categoria Cultura Generala.
Indiferent de nevoile tale, Despre Isis si Osiris. Mitul fundamental si misteriile din religia egipteana - Plutarh din categoria Cultura Generala îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 35 Lei
Caracteristicile produsului Despre Isis si Osiris. Mitul
- Brand: Plutarh
- Categoria: Cultura Generala
- Magazin: libris.ro
- Ultima actualizare: 25-11-2024 01:40:54
Comandă Despre Isis si Osiris. Mitul Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Despre Isis si Osiris. Mitul de la libris.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
In
Isis si
Osiris , Plutarch, istoric, biograf si filosof grec din secolele I si II d.Hr, descrie miturile egiptene antice referitoare la zeii
Isis si
Osiris si exploreaza rolurile lor in
religia egipteana, precum si simbolistica si importanta lor. Tratatul analizeaza practicile culturale si religioase asociate cu venerarea lui
Isis si
Osiris, inclusiv rolul preotiei si ritualurile asociate cu venerarea lor. Ideile lui Plutarch cu privire la importanta mitului si a simbolismului in credinta si practica religioasa au influentat scriitori ulteriori precum Carl Jung , care a vazut in miturile lui Isis si Osiris o reflectare a modelelor si arhetipurilor psihologice universale. Redactat in jurul anului 100 d.Hr., tratatul
Despre Isis si Osiris este unul dintre cele 78 de texte semnate de
Plutarh, pe care, calugarul grec Maximos Planudes, le-a adunat, in secolul al XIII-lea, sub titlul Moralia (dialoguri si discursuri pe teme etice, politice, religioase, filosofice s.a.). Puternic influentat de scrierile lui Platon, imprumutand elemente din filosofia lui Aristotel, de la stoici si epicurei,
Plutarh face o prezentare interpretativa a religiei egiptene: concentrandu-se asupra cultelor si misteriilor lui Osiris, el prezinta in detaliu atat practicile din timpul ceremoniilor religioase, simbolismul zeitatilor raportat la ciclul anual al vietii pe pamantul binecuvantat de Nil, cat si conceptia egitenilor despre univers. Desi este una dintre cele mai longevive religii din istoria omenirii - inceputurile ei situandu-se, aproximativ, in mileniul al IV-lea i.Hr. sau, poate, la o data si mai indepartata, in Epoca Predinastica - nu exista nicio relatare detaliata in textele si inscriptiile din piramide care sa contina o prezentare completa a mitului osirian. Iata de ce textul lui
Plutarh are o importanta capitala pentru oricine studiaza aceasta cultura. Reunind elemente din traditia
egipteana, precum si unele informatii furnizate de autorii care au scris inaintea lui despre Egipt, adunand informatii pretioase, bucata cu bucata, Plutarh reuseste sa reconstituie mitul zeului, asa cum Isis insasi a adunat si a pus laolalta bucatile din trupul lui Osiris, reconstruindu-l. Vesmintele lui Isis sunt in culori diferite, pentru ca puterea ei actioneaza asupra materiei, care poate imbraca tot felul de forme, poate primi in ea orice substanta, lumina, intunericul, ziua si noaptea, focul si apa, viata si moartea, inceputul si sfarsitul. Imbracamintea lui Osiris nu are umbre si nici altceva deosebit; fiind el primul Principiu, fiinta pura si inteligibila, trebuie sa fie intotdeauna simplu, luminos, fara nimic amestecat. ... a trai crezand ca poti desparti nemurirea de cunoastere si intelegere inseamna ca aceea nu e viata, ci numai o scurgere de vreme. Iar cercetarea adevarului, mai ales aceea indreptata spre cunoasterea zeilor, nu inseamna altceva decat ca doresti sa te impartasesti din fericirea lor. Eu sunt de parerea acelora care nu pun nici pe seama zeilor, nici pe a oamenilor ceea ce se spune pe dos despre Typhon, Osiris si Isis, ci cred, mai degraba, ca ei au fost niste daimoni puternici, ca aceia despre care Platon, Pitagora, Xenocrate si Hrisip, dupa cum ne‑au transmis cei mai vechi teologi, spuneau ca sunt cu mult mai presus decat semenii lor si ca au puteri superioare firii omenesti. In acestia, divinitatea insasi nu este nici pura, nici neamestecata; in ei, intelegerea spirituala din suflet convietuieste cu senzatiile trupesti; ei simteau placerea, durerea si toate celelalte suferinte din aceasta fire si aveau asupra lor o putere mai mare sau mai mica; intrucat in daimoni, ca si in oameni, pot exista si binele, si raul, intr‑o masura diferita. - Plutarh