Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia unui bazar ideatic) | Vladimir Bulat

Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia unui bazar ideatic) | Vladimir Bulat

Detalii Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia

carturesti.ro
Vânzător
carturesti.ro
Pret
9.51 Lei
Categorie (vânzător)
Carte
Marca
SquareMedia

Produs actualizat în urmă cu 1 zi
Descriere YEO:

Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia - Disponibil la carturesti.ro

Pe YEO găsești Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia de la SquareMedia, în categoria Carte.

Indiferent de nevoile tale, Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia unui bazar ideatic) | Vladimir Bulat din categoria Carte îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.

Caracteristici și Avantaje ale produsului Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia

  • Departament: gaming-carti-birotica
  • Ideal pentru pasionații de jocuri, birotică și distracție online.

Preț: 9.51 Lei

Caracteristicile produsului Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia

  • Brand: SquareMedia
  • Categoria: Carte
  • Magazin: carturesti.ro
  • Ultima actualizare: 21-12-2024 01:38:29

Comandă Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia Online, Simplu și Rapid

Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia de la carturesti.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.


Descriere magazin:
Despre Ochiul de Veghe concentreaza o selectie de texte scrise de Vladimir Bulat in perioada cuprinsa intre 2006, anul in care revista al carei editor era a incetat sa mai apara, si anul 2012 - texte postate pe blogul sau www.ochiuldeveghe.over-blog.com. Fara a incerca o acoperire exhaustiva a tuturor subiectelor postate in acest interval si nici un studiu asupra ideii de blog in sine, cartea a pornit de la ideea unei sinteze asupra mediului cultural cuprins de ochiul de veghe timp de sase ani dar si, astfel, asupra tipului de intelectual care intelege sa aiba o anume reactie fata de acest mediu. Selectia a devenit necesara nu numai datorita spatiului editorial restrans ci si ca provocare culturala cu trei mize: schimbarea perspectivei (de la accesarea verticala catre lectura orizonatala) determina o reasezare necesara a informatiei; informatia insasi poate fi privita, retrospectiv, in complementaritate/continuitate cu articole publicate la distanta in timp unele fata de altele; informatia tinde sa se piarda in lipsa unei cautari directionate si in ciuda perenitatii online. Aceste trei mize au constituit atat firul rosu al cartii cat si insasi motivatia sa. A intoarce din mediul online in cel tiparit un discurs bazat pe cercetare de teren in cele mai multe cazuri reprezinta nu atat o noutate cautata, cat un fapt necesar ca experienta culturala si ca raspuns bibliofil tipic autorului insusi. Despre Ochiul de Veghe cu subtitlul sau (Meteorologia unui bazar ideatic) se prezinta astfel ca un eseu coerent, unitar si unic, ghidat de o discutie generala/generica intre autor si editor. Coerenta selectarii si alaturarii textelor este data atat de conectarea lor tematica (si nu neaparat cronologica) cat si de inlantuirea subiectelor intr-o discutie libera. Un singur subiect devine pretextul ideii de picture in picture: el se regaseste in dialogul ce strabate si uneste piesele puzzle-ului, apoi intr-un prim semnal intalnit pe blog si in final intr-o serie de aparitii ulterioare. Ordinea asezarii in carte a acestui tip de subiect respecta pe alocuri firescul discutiei sau continua argumente insa in sensul adecvarii la produsul cultural nou, ce urma a fi tiparit. Astfel, un acelasi subiect poate genera noi viziuni, intelegeri, apropieri de idee. Titlul cartii reproduce numele blogului. “(...) ochiul de veghe e cel care scruteaza; cand ai doi ochi s-ar putea ca acei doi ochi sa rivalizeze intre ei. Dar cand ai unul singur, el incearca sa faca un soi de vedere completa, de 180 de grade.&\' (...) “cu 360 stii care-i drama? Ca te intorci la punctul din care ai pornit. Pe cand o intoarcere la 180 e ceva care te-ar putea ajuta sa descoperi lucruri inedite, care nu se vad cind privesti doar in fata. Uite, de exemplu, cu Ionica Grigorescu am discutat la un moment dat sa gasim cum sa-i zicem acestui ochi de veghe in engleza. Cum i-am zis? The Mind’s Eye. Si ni s-a parut foarte bun! Exact asta este!&\' O privire general culturala ghidata de the mind’s eye si reflectata intr-o postare regulata pe blog ca intr-o permanenta reflexie de...

Despre Ochiul de Veghe (Meteorologia unui bazar ideatic) | Vladimir Bulat - 0 | YEO

Produse asemănătoare

Produse marca SquareMedia