Expresii ale adevaratei cuviinte a preotuluiExpresiile adevaratei cuviinte sunt urmatoarele: asezarea cuviincioasa a trupului si cu buna randuiala, neavand nimic care sa iasa in evidenta, expresia naturala si neprefacuta a chipului, privirea nevinovata, neabatuta si necurioasa.
Clement Alexandrinul zice Despre aceasta: "Sa fie chipul tau curat, genele sa nu fie plecate in jos, nici capul sa nu fie aplecat in jos, nici pe spate, nici gatul dat pe spate, nici celelalte madulare ale trupului sa nu fie destinse".
Caci nu la fel de necuviincios si rusinos se arata la cei ce au dobandit doar fagaduinta pe cat se arata astfel la cei care au primit deplin fagaduintele cele mari, la preoti adica.""Asadar, asa cum una este tinuta ostasului, alta cea a senatorilor si alta este imbracamintea altei clase prin care se aseamana intre ei, se identifica si se deosebesc de altii, si asa cum se disting mai ales in rang, la fel trebuie sa existe o....
Iarasi, nici sa nu fie un mers navalnic si zvapaiat, care ar vadi impulsuri nebunesti in suflet." Si iarasi zice Marele Vasile: "Este de folos ca prin fiecare trasatura a imbracamintei sa propovaduiasca si sa marturiseasca fagaduinta vietii celei dupa Dumnezeu, asa incat trebuie si noi sa cerem urmarea cu fapta din partea celor ce primesc de la noi cuvantul fagaduintei.
Iar centura sa nu fie mai sus de solduri, caci aceasta este femeiesc, nici prea sloboda ca sa iasa du lama pe deasupra, caci aceasta este prostesc.
De asemenea, mersul sa nu fie nici greoi, ca sa nu fii invinuit de slobozenia sufletului.
Mantia sa incinga trupul cu centura.
Cu privire la imbracamintea preotului, Marele Vasile zicea scriind Sfantului Grigorie Teologul: "Scopul imbracamintei este unul singur, acela de a fi acoperamant indestulator trupului pentru iarna sau pentru vara, fara sa caute dinadins vesminte colorate, nici facute dintr-un material moale sau luxos.
Caci faptul de a cauta la vesminte este acelasi lucru cu a cauta la gateli si podoabe femeiesti, pentru care numai ele se straduiesc.
Caci fiecare dintre aceste doua extreme este deopotriva necuvenita si vrednica de dispret si straina cu totul de petrecerea preoteasca."Imbracamintea sa fie potrivita pentru iarna si pentru vara, nici jerpelita si neingrijita si nici invers, impestritata cu mii de culori, scumpa si impodobita, fiindca acestea sunt gateli femeiesti.
Nu trebuie nici sa duca aceasta preocupare la exces pana la prostie, nici invers, sa se lase intr-o neglijenta peste masura.
Despre umblet iata ce scrie Sfantul Fotie: "Dar se cuvine preotului buna randuiala a umbletului, nici sa maimutareasca miscarea sloboda femeiasca, nici, precum tinerii, sa faca miscari tumultuoase, agitate si neregulate, ci orice miscare sa fie impodobita de randuiala si ordine.
Trebuie sa se vada ordinea si buna-cuviinta pana si in expresia fetei, in aranjarea parului si in incingerea vesmantului.
Gesticulatia sa fie simpla si linistita, umbletul ordonat si masurat, pentru ca nu cumva un mers prea lent sa tradeze trandavie si frivolitate sau o prea mare slobozenie a sufletului si nici un pas prea intins si grabit sa vadeasca un avant nestapanit.
Expresii ale adevaratei cuviinte a preotuluiExpresiile adevaratei cuviinte sunt urmatoarele: asezarea cuviincioasa a trupului si cu buna randuiala, neavand nimic care sa iasa in evidenta, expresia naturala si neprefacuta a chipului, privirea nevinovata, neabatuta si necurioasa.
Clement Alexandrinul zice Despre aceasta: "Sa fie chipul tau curat, genele sa nu fie plecate in jos, nici capul sa nu fie aplecat in jos, nici pe spate, nici gatul dat pe spate, nici celelalte madulare ale trupului sa nu fie destinse"