Avem asadar o altfel de filosofie a istoriei.
Oana Serban.
Negulescu una in care Romania trebuie sa isi gaseasca locul ei castigat prin cultura vulnerabilizat prin civilizatie.
P.
Provocarea lui Negulescu e mai subtila decat am crede la prima vedere cum pastram scenariul egalitatii naturale dintre popoare dar asumam ca Destinul omenirii se intrevede din modulatiile contractului social de la un stat la altul Sau mai lesne spus cum facem din Destinul omenirii o chestiune mai degraba contractuala decat naturala prin care progresul istoric se desluseste ca alternare a nivelurilor de cultura si civilizatie din geneza fiecarui popor respectiv a fiecarui regim constitutional Aceasta este Europa necunoscuta a lui P.
Altminteri e ca si cand am spune ca national socialismul german trebuia sa se intample sau ca fascismul italian era inevitabil doar pentru ca in scenariul starii naturale premergator contractului social german sau italian dintr o anumita etapa istorica anumite pasiuni au facut diferenta.
De aceea Destinul omenirii este incompatibil cu fatalismul si determinismul.
Dar orice dat natural diferentiat de la popor la popor este fie sursa unei inegalitati fie temeiul unei superioritati care va dezvolta justificari politice pe intemeieri biologice.
Ce este dat sa se intample in istoria omenirii plecand de la istoriile fiecarui popor care uneori face rabat de la cultura de dragul civilizatiei Daca evolutia politica a unei natiuni trebuia sa arate astfel inseamna ca ea este rezultatul unui dat natural.
Negulescu care chestioneaza plecand de la istoria evenimentiala o istorie procesuala.
P.
Semnata de un P.
Avem asadar o altfel de filosofie a istoriei