• Tematicile urmaresc cu precadere dezvoltarea capacitatilor de autocunoastere, de exprimare a intereselor, aptitudinilor si trairilor personale, functie de modul in care copiii percep realitatea inconjuratoare si isi dezvolta pe parcursul anului scolar abilitatile de relationare si comunicare, reflectand asupra celor invatate. • Activitatile de invatare propuse sunt construite pe doua planuri, prezentand realitatea inconjuratoare (situatii concrete de viata) si imaginarul (fapte si intamplari fantastice din lumea povestilor), pentru a oferi posibilitatea ca elevii sa se isi exprime liber si intr-o maniera pozitiva interesele, emotiile. • Jocurile tematice aplicate, ghicitorile, povestile didactice, terapeutice sunt pretexte ideale pentru a releva interactiunile dintre copii, abilitatile si atitudinile de invatare, contribuind la dezvoltarea personala..
Situatiile de invatare sunt insotite de imagini sugestive, si sarcini didactice orientative. • Tematicile urmaresc cu precadere dezvoltarea capacitatilor de autocunoastere, de exprimare a intereselor, aptitudinilor si trairilor personale, functie de modul in care copiii percep realitatea inconjuratoare si isi dezvolta pe parcursul anului scolar abilitatile de relationare si comunicare, reflectand asupra celor invatate