Prefata de Constantin Cucos Anii anteprescolaritatii si prescolaritatii ridica o serie de probleme cu care se confrunta atit pedagogii, cit si psihologii, medicii pediatri si asistentii sociali.
Modalitati de preventie si interventie precoce &bull
Educatie si interventie timpurie la copiii cu cerinte speciale sau aflati in situatii de risc &bull
Competenta sociala si emotionala la prescolari &bull
Relatiile cu egalii.
Digitalizarea si provocarile ei pentru copiii mici &bull
Dezvoltarea si educatia timpurie a emotiilor ce implica sinele &bull
Dezvoltarea moralitatii la copiii mici &bull
Specificitatea comunicarii la copiii de virsta mica &bull
Bilingvismul in copilaria timpurie &bull
Tulburarile limbajului la copil.
Abordari creative &bull
Dezvoltarea cognitiva in copilaria mica si in prescolaritate &bull
Dezvoltarea motricitatii fine.
Din cuprins: Un areal investigativ de interes actual: educatia timpurie &bull
Diversificarea metodologiei cercetarii in educatia timpurie.
Volumul se adreseaza atit studentilor la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie, asistenta sociala, cit si practicienilor din aceste domenii sau celor care doresc sa dobindeasca o mai buna cunoastere in problematica educatiei timpurii.
Un accent special este pus pe formarea agentilor implicati in modelarea personalitatii copiilor – parintii si personalul specializat din institutiile de profil.
In contextul cresterii interesului pentru formarea copilului in primii ani de viata, Dezvoltarea copilului si educatia timpurie prezinta o serie de aspecte teoretice si practice ale educatiei timpurii, relative la caracteristicile dezvoltarii psihice a copiilor, trasaturile curriculumului formal si informal pentru cei mici, conditiile optime pentru realizarea influentelor formative sau situatiile disfunctionale cu care se confrunta copilul si familia sa.
Prefata de Constantin Cucos Anii anteprescolaritatii si prescolaritatii ridica o serie de probleme cu care se confrunta atit pedagogii, cit si psihologii, medicii pediatri si asistentii sociali