Anii anteprescolaritatii si prescolaritatii ridica o serie de probleme cu care se confrunta atit pedagogii, cit si psihologii, medicii pediatri si asistentii sociali.
Modalitati de preventie si interventie precoce • Educatie si interventie timpurie la copiii cu cerinte speciale sau aflati in situatii de risc • Competenta sociala si emotionala la prescolari • Relatiile cu egalii .
Digitalizarea si provocarile ei pentru copiii mici • Dezvoltarea si educatia timpurie a emotiilor ce implica sinele • Dezvoltarea moralitatii la copiii mici • Specificitatea comunicarii la copiii de virsta mica • Bilingvismul in copilaria timpurie • Tulburarile limbajului la copil.
Abordari creative • Dezvoltarea cognitiva in copilaria mica si in prescolaritate • Dezvoltarea motricitatii fine.
Volumul se adreseaza atit studentilor la facultatile de stiinte ale educatiei, psihologie, asistenta sociala, cit si practicienilor din aceste domenii sau celor care doresc sa dobindeasca o mai buna cunoastere in problematica educatiei timpurii.
Din cuprins: Un areal investigativ de interes actual: educatia timpurie • Diversificarea metodologiei cercetarii in educatia timpurie.
Un accent special este pus pe formarea agentilor implicati in modelarea personalitatii copiilor – parintii si personalul specializat din institutiile de profil.
In contextul cresterii interesului pentru formarea copilului in primii ani de viata, Dezvoltarea copilului si educatia timpurie prezinta o serie de aspecte teoretice si practice ale educatiei timpurii, relative la caracteristicile dezvoltarii psihice a copiilor, trasaturile curriculumului formal si informal pentru cei mici, conditiile optime pentru realizarea influentelor formative sau situatiile disfunctionale cu care se confrunta copilul si familia sa.
Anii anteprescolaritatii si prescolaritatii ridica o serie de probleme cu care se confrunta atit pedagogii, cit si psihologii, medicii pediatri si asistentii sociali