Didactica biologiei – Teorie si aplicatii se distinge prin consistenta sa interna si rationamentul epistemologic.
Mai mult decat atat, autoarea nu se limiteaza la „abordarea clasica” a didacticii stiintelor, dimpotriva, sintetizeaza si prezinta un demers complex si un construct didactic functional, caracterizat prin valorificarea mai multor concepte actuale:curriculumul axat pe competente si pe asigurarea echilibrului dintre abordarea psihocentrica si sociocentrica a procesului de invatare;promovarea invatarii active/interactive;axarea invatarii pe demersuri interdisciplinare si transdisciplinare etc.
Vladimir GUTU,doctor habilitat in pedagogie,profesor universitar.
Structurata in opt capitole, lucrarea reuseste sa integreze mai multe perspective: perspectiva de fundamentare teoretica a didacticii biologiei; perspectiva de dezvoltare a curriculumului scolar la disciplina biologie; perspectiva proiectarii didactice, a formelor si metodelor de predare-invatare a biologiei; perspectiva evaluarii rezultatelor elevilor, dar si perspectiva aplicarii tehnologiilor informationale si comunicationale.
Didactica biologiei – Teorie si aplicatii se distinge prin consistenta sa interna si rationamentul epistemologic