Meritul autoarei este acela de aduce in atentia cititorilor prima carte din spatiul romanesc dedicata vorbirii in public fundamentata pe teorii din sfera lingvisticii retoricii teoriei argumentarii si comunicarii.
Totodata cartea isi ofera cititorului si o serie de strategii de pregatire pentru livrarea unui discurs cum ar fi tehnicile de stapanire a emotiilor si de antrenare a vocii din faza premergatoare intrarii in scena ..
Trimiterile la diferite situatii de comunicare din viata cotidiana si chiar la exemple din experienta de cadru didactic formator si vorbitor la erse evenimente pe care o are autoarea dau savoare lecturii ca urmare a faptului ca dincolo de suportul teoretic si clasificarile riguros organizate sta intentia de a da aplicabilitate practica celor enuntate.
In plus aspectul nonverbal poate sugera uneori mai mult decat cuvintele propriu-zise iar impresia pe care o lasa inidul celor din jur deriva in buna masura din postura capacitatea de a stabili contactul vizual cu interlocutorul tonalitatea vocii etc.
Latura verbala insa reprezinta numai o parte din comunicare intrucat vorbirea in ansamblul ei presupune si interactiune vizuala sonora care contribuie la conturarea sensului cuvintelor.
Abordarea pornind de la cele trei componente ale limbajului constituite de comunicarea verbala paraverbala si nonverbala contribuie pe de o parte la radiografierea discursului pana in cele mai mici detalii iar pe de alta parte ofera o imagine ampla asupra a ceea ce inseamna comunicarea in complexitatea sa care pana nu demult era rezumata in ersele cercetari la aspectul strict verbal.
Meritul autoarei este acela de aduce in atentia cititorilor prima carte din spatiul romanesc dedicata vorbirii in public fundamentata pe teorii din sfera lingvisticii retoricii teoriei argumentarii si comunicarii