In contextul complex al schimbarilor geo-strategice din Europa de la cumpana deceniilor 9-10 ale secolului trecut anii 90 pe care in prima parte eui-am petrecut intr-o alta institutie fundamentala Ministerul Apararii Nationale au adus in fata societatii romanesti in ansamblu si in primul rand a fortelor politice care si-au asumat Revolutia din decembrie 89 si obiectivele acesteia de innoire democratica Tarii numeroase variate si imprevizibile sfidari.
Constructia noului sistem politic avea sa se arate a fi un proiect ambitios dar in acelasi timp a fost supusa presiunii unor factori ergenti interni si externi concomitent cu reformarea economiei si reasezarea ei pe baze ale economiei de piata cu consecinte directe asupra intregului angrenaj social s-au inregistrat fenomene negative uneori chiar destructive ca urmare a decalajelor aparute intre proiectiile guvernamentale si resursele existente am asistat astfel pe fondul unui evident provizorat politic la o scadere sensibila a capacitatilor productive in toate sectoarele cu consecinte acute ce au condus implicit la convulsii sociale si acte de revolta anarhice cu violente de diferite intensitati toate acestea afectand sensibil imaginea Romaniei pe plan extern provocand in acelasi timp o anumita neincredere la nivelul cancelariilor occidentale privind vointa reala a autoritatilor de la Bucuresti de restructure si creare a statului de drept.
Adrian NASTASE.
Noua structura a Ministerului a marcat de aceea si noile puncte de interes noile prioritati cum ar fi problematica multilaterala europeana relatiile cu emigratia diaspora romana sau problematica drepturilor omului si ale minoritatilor.
Pentru aceasta am decis sa scoatem diplomatii din cladirile misiunilor noastre pornind de la considerentul ca relatia acestora nu este una stricta cu Ministerul de Externe din tara respectiva ci impune o relatie complexa de contact firesc cu intreaga societate din tara de resedinta inclusiv cu parlamentarii cu presa. editor Dumitru Preda Am apreciat de la inceput ca efortul principal in cadrul Ministerului trebuia sa fie concentrat pe procesul de remodelare nu numai structurala ci de realizare atat a analizei cat si a planificarii politice cu o viziune clara de durata medie asupra obiectivelor de atins.
In contextul complex al schimbarilor geo-strategice din Europa de la cumpana deceniilor 9-10 ale secolului trecut anii 90 pe care in prima parte eui-am petrecut intr-o alta institutie fundamentala Ministerul Apararii Nationale au adus in fata societatii romanesti in ansamblu si in primul rand a fortelor politice care si-au asumat Revolutia din decembrie 89 si obiectivele acesteia de innoire democratica Tarii numeroase variate si imprevizibile sfidari.
Constructia noului sistem politic avea sa se arate a fi un proiect ambitios dar in acelasi timp a fost supusa presiunii unor factori ergenti interni si externi concomitent cu reformarea economiei si reasezarea ei pe baze ale economiei de piata cu consecinte directe asupra intregului angrenaj social s-au inregistrat fenomene negative uneori chiar destructive ca urmare a decalajelor aparute intre proiectiile guvernamentale si resursele existente am asistat astfel pe fondul unui evident provizorat politic la o scadere sensibila a capacitatilor productive in toate sectoarele cu consecinte acute ce au condus implicit la convulsii sociale si acte de revolta anarhice cu violente de diferite intensitati toate acestea afectand sensibil imaginea Romaniei pe plan extern provocand in acelasi timp o anumita neincredere la nivelul cancelariilor occidentale privind vointa reala a autoritatilor de la Bucuresti de restructure si creare a statului de drept