Drepturile de autor au fost mereu invaluite in mister din perspectiva omului de rand.
Lucrarea se incheie cu concluzii care sintetizeaza principalele puncte abordate in lucrare și care ofera o perspectiva generala asupra subiectului tratat.
In plus, lucrarea abordeaza și subiectul contractelor de valorificare a drepturilor patrimoniale de autor asupra creației muzicale și Drepturile conexe ale dreptului de autor, inclusiv Drepturile artiștilor interpreți și executanți, producatorilor de inregistrari sonore și audiovizuale, organismelor de radiodifuzare și de televiziune.
De asemenea, sunt examinate Drepturile morale și patrimoniale ale autorilor asupra creației muzicale și protecția acestor drepturi in diferite sisteme de drept.
Lucrarea include și o analiza a dreptului francez și al dreptului anglo-american privind creația muzicala, precum și o comparație intre cele doua sisteme de drept.
Cuprinsul lucrarii: Lucrarea este imparțita in mai multe capitole și secțiuni care acopera conceptul de drept de autor, impactul interdisciplinar al creației muzicale și un breviar al creației muzicale.
Intr-o lume utopica, legislația drepturilor de autor ar fi mondial valabila și actualizata anual, ținandu-se cont de jurisprudența respectivei perioade, dar și de evoluția tehnologica inregistrata.
Fiecare sistem de drept s-a axat pe cate un aspect caruia i-a acordat importanța și atenție maxima.
Așa cum ne-a ilustrat istoria de-a lungul timpului, nu exista la momentul prezent o soluție universal valabila care sa satisfaca nevoile actuale ale titularilor drepturilor de autor la nivel internațional.
Avand aceasta imagine misterioasa, deși exista numeroase persoane implicate in activitați creative, foarte puțini oameni iși exercita aceste drepturi pentru creațiile proprii.
Pentru cei care nu se lovesc de aspecte legislative sau juridice, Drepturile de autor prezinta o aura de mister ce le confera anumite definiții vagi, ba mai mult decat atat, par dificil de ințeles și gestionat.
Drepturile de autor au fost mereu invaluite in mister din perspectiva omului de rand