In Drumul ascuns prozatoarea a proiectat in esenta o fresca sociala a carei realizare presupune renuntarea la sentiment la subiectivitate in favoarea analizei reci obiective a elementelor care o compun pentru atingerea stintei obiectivismului absolut Hortensia a conceput in acest ultim roman al ciclului o structura narativa din care lipsesc si personajul-reflector si personajul-agent si interventiile autorului implicat fara insa ca ansamblul sa sufere in ceea ce priveste coerenta sau modul de organizare a mecanismului epic aceeasi rigurozitate a constructiei aceeasi atentie acordata scenelor barbare boala Lenorei si moartea lui Draganescu sunt relatate in amanunt cu instrumentele folosite si alta data in Balaurul sau Concert dar fara marcile subiectivitatii celui care scrie luciditatea personajelor isi afla de fapt modelul lor in luciditatea virila fara pudoare echivoca formula apartine lui Pompiliu Constantinescu a autoarei insesi.
Ioan HOLBAN.
In Drumul ascuns prozatoarea a proiectat in esenta o fresca sociala a carei realizare presupune renuntarea la sentiment la subiectivitate in favoarea analizei reci obiective a elementelor care o compun pentru atingerea stintei obiectivismului absolut Hortensia a conceput in acest ultim roman al ciclului o structura narativa din care lipsesc si personajul-reflector si personajul-agent si interventiile autorului implicat fara insa ca ansamblul sa sufere in ceea ce priveste coerenta sau modul de organizare a mecanismului epic aceeasi rigurozitate a constructiei aceeasi atentie acordata scenelor barbare boala Lenorei si moartea lui Draganescu sunt relatate in amanunt cu instrumentele folosite si alta data in Balaurul sau Concert dar fara marcile subiectivitatii celui care scrie luciditatea personajelor isi afla de fapt modelul lor in luciditatea virila fara pudoare echivoca formula apartine lui Pompiliu Constantinescu a autoarei insesi.
Ioan HOLBAN