Densitatea textului Norei Iuga integreaza nu doar voci, franturi de cotidian, poezie, ci si trup, mult trup. - Alexandru Matei.
La cat de balcanica si romantica ne este literatura, codul rosu inscris in Lebada cu doua intrari poate fi anuntat ca eveniment major la toate -posturile de radio si televiziune- din limba romana.
Trebuie sa admit, avem aici un text extrem(ist).
Clipa in care ninsoarea de iarna, ploaia de mai, cromatica agonica de toamna si clipoceala de vara s-au revoltat.
Dintre toate piesele acestui puzzle, Lebada cu doua intrari ramane proiectul ei literar cel mai radical.
De-a lungul unei opere, Nora Iuga a alternat jocuri, joaca, a facut un joc de fort-da cu propriul ego (traducand multe carti, in umbra carora s-a asezat).
Nora Iuga este un scriitor lumesc.
Nu-i da mana sa-si tina prea mult cititorul la respect.
Autoarei Nora Iuga ii place sa se joace.
Nicaieri n-a provocat Nora Iuga mai mult cititorul la lectura ca in Lebada cu doua intrari .
Textul nu este nimic altceva decat replica literara a inconstientului: o productie care nu cunoaste legea ca ordine venita de sus, impusa din afara, ci care se desfasoara vital, impulsiv...
Nu intamplator: sexul - pulsiunea primara - nu cunoaste limita ordinii venite de undeva de sus. si sex.
Densitatea textului Norei Iuga integreaza nu doar voci, franturi de cotidian, poezie, ci si trup, mult trup